Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 18:13

تارتلت لیمو و بلوبری

تارتلت لیمو و بلوبری

shooroshirin5

0 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

آرد برنج 45 گرم

 

آرد سفید 60 گرم

 

كره‌ی سرد 100 گرم

 

پودر بادام 45 گرم

 

پودر شكر 30 گرم

 

آب سرد 2 قاشق سوپخوری

 

مربای بلوبری یك دوم پیمانه

 

مواد لازم میانی

 

پودر كاسترد 1 قاشق سوپخوری

 

شكر 1 قاشق سوپخوری

 

آب لیموی تازه 60 میلی‌لیتر (یك چهارم پیمانه)

 

خامه‌ی ساده 300 گرم

آردها را با هم مخلوط كنید، كره را بیفزائید و با سرانگشتان آن را به خورد آرد دهید تا به شكل خرده‌های نان در آید.

آن‌گاه پودر بادام و پودر شكر را بیفزائید و مخلوط نمائید و با افزودن آب مواد را خمیر كنید و آن را در كیسه‌ی نایلونی قرار دهید و در یخچال بگذارید. پس از 20 دقیقه خمیر را از یخچال خارج كنید و به 8 قسمت مساوی تقسیم نمائید.

حال هر تكه‌ی خمیر را در قالب‌های چربكرده‌ی تارتلت پهن كنید. رویشان را با كاغذ روغنی بپوشانید و با حبوبات سنگین كنید، تا مانع پف كردن خمیر شود. اكنون تارتلت‌ها را در فر گرم شده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه بپزید.

سپس كاغذ و حبوبات را بردارید و 5 دقیقه‌ی دیگر آنها را بپزید. اینك تارتلت‌ها را روی پنجره‌ی سیمی خنك كنید و بعد از قالب جدا سازید، با مایه‌ی میانی پر كنید و در یخچال قرار دهید تا ببندد.

حالا قدری مربای بلوبری رویشان بریزید و میل كنید.

روش تهیه‌ی مواد میانی

پودر كاسترد، شكر، آبلیمو و خامه را روی حرارت ملایم بگذارید و هم بزنید تا مایه، كمی غلیظ شود.

نكات مهم

از نكات بسیار مهم و در خور توجه در ساختن خمیر تارت یا تارتلت، سرد بودن مواد لازم از جمله كره و آب است. گام بعدی، نحوه‌ی مخلوط كردن مواد است؛ به گونه‌ای كه خمیر سفت و فشرده نشود!

همچنین گاهی ورز دادن آن، موجب گرم شدن خمیر و در نتیجه از بین رفتن كیفیت تارت می‌شود. بنابراین می‌باید برای مخلوط كردن كره و آرد از نوك انگشتان استفاده كنید نه از كف دست!

برای حصول نتیجه‌ی بهتر، حتماً خمیر را در كیسه‌ی نایلونی و در یخچال قرار دهید تا كاملاً سرد شود و بعد آن را در قالب پهن كنید.

 

برچسب ها: تارت و پایآموزش تارتلتتارتلت میوه ایانواع تارتلتشیرینی پزیتارتلت لیموتارتلت بلوبری تعداد بازديد: 1469 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این تارتلت چیست؟