Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:40

پای پنیر باهلو و گلابی

پای پنیر باهلو و گلابی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد  225 گرم

 

پودر كاكائو  2 قاشق سوپخوری

 

شكر  50 گرم

 

كره سرد و خردكرده  115 گرم

 

آب سرد  4 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم میانی پای

 

زرده تخم‌مرغ  2 عدد

 

شكر  115 گرم

 

پنیر خامه‌ای  500 گرم

 

پوست لیموی رنده كرده  یك قاشق چایخوری

 

شكلات چیپسی  6 قاشق سوپخوری

 

كمپوت هلوی خردكرده  5 قاشق سوپخوری

 

كمپوت گلابی خردكرده  3 قاشق سوپخوری

آشپزباشی- سهیلا جباری

 

فر(تاون) را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم كنید. آرد، پودركاكائو و شكر را در كاسه مناسبی بریزید، كره را به آن بیفزائید و آن‌ها را با سرانگشت مخلوط كنید. آن‌گاه آب را بیفزائید تا مایه، خمیر شود. قالب مخصوص پای را- كه دارای 24 سانتیمتر قطر است- چرب سازید و سه‌چهارم از خمیر را باز كنید و داخل قالب بیندازید.

سپس مواد میانی را روی آن بریزید و با باقیمانده خمیر، نوارهای باریكی بسازید و به شكل ضربدر روی مایه بگذارید. اكنون قالب را به مدت 15 دقیقه در فر (تاون) قرار دهید. بعد دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد كاهش دهید و در حدود 35 دقیقه دیگر پای را بپزید تا اطراف و روی آن طلائی رنگ شود. همین كه پای خنك شد، روی آن پودر كاكائو بپاشید و میل كنید.

روش تهیه مواد میانی

زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر مخلوط كنید و با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. پنیر خامه‌ای را نیز با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. بعد آن را به زرده‌های تخم‌مرغ بیفزائید. حالا پوست لیمو، شكلات و میوه‌ها را نیز به مایه اضافه كنید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیآشپزباشیسهیلا جباریپای پنیر باهلو و گلابیروش تهیه پای پنیرموادلازم پایپای با هلوپای با گلابیمواد لازم پای گلابی تعداد بازديد: 1361 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟