Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:40

پای سیب كرمدار

پای سیب كرمدار

shooroshirin6

2 0

متوسط

8 نفر

مواد مورد نیاز

سیب سبز یا قرمز یا زرد 2 عدد (525 گرم)

 

شكر قهوه‌ای برای پاشیدن روی سیب به میزان لازم

 

خمیر میل‌فوی 400 گرم (2ورق)

 

مواد لازم كرم پاتیسیر:

 

شیر 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

زرده تخم‌مرغ 2 عدد درشت

 

شكر 60 گرم

 

آرد 2 قاشق سوپخوری

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

پوست سیب‌ها را بگیرید، دانه‌هایش را درآورید و سیب‌ها را از وسط نصف كنید. آن‌گاه برش‌های موازی روی سیب‌ها ایجاد كنید به گونه‌ای كه این برش‌ها عمیق نباشند و سیب خرد نشود!

حالا سیب‌ها را روی سینی پوشیده از كاغذ بگذارید، رویشان شكر قهوه‌ای بپاشید و 15 دقیقه، در فر گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد بپزید. سپس سیب‌ها را روی پنجره سیمی بگذارید تا خنك شوند.

اكنون نیمی از خمیر را روی سطح آرد پاشیده باز كنید و دایره‌ای به قطر 25 سانتیمتر از آن ببرید و در قالب كمربندی چربكرده به قطر 20 سانتیمتر پهن كنید تا كف و دیواره قالب از خمیر پوشیده شود.

روی خمیر را با چنگال سوراخ سوراخ كنید و كرم پاتیسیر را رویش بریزید و صاف كنید. اینك به آرامی سیب‌ها را روی كرم بگذارید، لبه‌‌های خمیر را قدری مرطوب كنید و در صورت دلخواه قدری شكر قهوه‌ای و دارچین روی سیب‌ها بپاشید.

سپس از باقیمانده خمیر دایره‌‌ای به قطر 23 سانتیمتر ببرید و از اطرافش دو و نیم سانتیمتر را سالم و دست نخورده نگه دارید ودر وسط آن خطوطی موازی یكدیگر به عرض تقریبی 2 سانتیمتر ایجاد كنید و آن را روی سیب‌ها بیندازید.

لبه‌های دو خمیر را به هم بچسبانید و رویش زرده تخم‌مرغ بمالید. آن‌گاه قالب را در فر گرم شده با دمای 200درجه سانتیگراد، قرار دهید و به مدت 45 دقیقه، پای را بپزید. حال پای را در قالب خنك كنید و بعد از قالب درآورید و رویش مارمالاد زردآلو بمالید و برای پذیرائی در ظرف زیبائی بگذارید.

روش تهیه كرم پاتیسیر: شیر را بجوشانید و زرده‌های تخم‌مرغ، شكر، آرد و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه شیر را كم‌كم به زرده‌های تخم‌مرغ بیفزائید و مایه فراهم‌كرده را به ظرف شیر برگردانید و روی حرارت ملایم بگذارید.

حالا آن را پیوسته هم بزنید تا كرم غلیظ شود. سپس رویش را با نایلون محافظ بپوشانید تا كرم رویه نبندد!

 

برچسب ها: پایپای سیب كرمدارپای کرمدار سیبپای کرم دارپای سیب تعداد بازديد: 5501 تعداد نظرات: 2

نظرات

نظر شما در مورد این دستور چیست؟