Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 05:37

پای شكلات چیپسی

پای شكلات چیپسی

shooroshirin5

0 0

متوسط

7 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 375 گرم

 

بیكینگ پودر 3 قاشق چاپخوری

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

كره‌ی نرم 300 گرم

 

شكر 180 گرم

 

شكر قهوه‌ای 150 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

شكلات چیپسی 225 گرم

 

گردوی خردكرده 110 گرم

 

تخم‌مرغ همزده 4 عدد درشت

 

مواد لازم رویه

 

بستنی وانیلی 3 اسكوپ

 

گردوی دو نیم كرده 50 گرم

 

شكلات چیپسی 50 گرم

آشپزباشی- افسانه اسفندیاری

 

فر را با دمای 160 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و قالب پای به قطر 23 سانتیمتر را چرب و آردپاشی نمائید. آن‌گاه در ظرف مناسبی مواد خشك را الك كنید و كنار بگذارید.

در ظرف دیگری كره، هر دو شكر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس شكلات چیپسی و گردو را بیفزائید. حالا تخم‌مرغ‌ها و مواد خشك را به طور یك در میان به مخلوط كره اضافه كنید.

اینك مایه را در قالب بریزید و به كمك پالت رویش را صاف كنید و به مدت تقریبی 45-50 دقیقه در فر، بپزید. پای را روی پنجره‌ی‌ سیمی خنك كنید و برای پذیرائی، 3 اسكوپ بستنی، گردو و شكلات چیپسی روی آن بریزید و میل كنید.

نكات مهم

شما می‌توانید بستنی را در منزل تهیه كنید به این ترتیب كه 1 لیتر - 4 پیمانه- شیر، 1 قاشق چایخوری پوست لیموی رنده كرده و 37 گرم شكر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر حل شود.

آن‌گاه آن را بجوشانید و بعد صاف كنید. حالا 5 عدد تخم‌مرغ درشت و 37 گرم دیگر شكر را با یك‌چهارم قاشق چایخوری وانیلین با همزن برقی بزنید تا غلیظ و سبك شود.

سپس به تدریج مخلوط شیر را به مایه‌‌ی تخم‌مرغی بیفزائید و مایه‌ی فراهم كرده را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا قدری غلیظ شود.

اكنون صبر كنید مایه خنك شود و بعد آن را در یخچال بگذارید تا كاملاً سرد شود.

حالا مایه‌ی بستنی را در سطل دستگاه بستنی‌ساز بریزید و بعد از 20دقیقه، 90 گرم خامه‌ی فرم گرفته را به آن بیفزائید و 20 دقیقه‌ی دیگر دستگاه را روشن كنید تا بستنی سفت شود.

اینك بستنی را در ظرفی بریزید، رویش را بپوشانید و حداقل 5 ساعت در فریزر قرار دهید. چنانچه دستگاه بستنی‌ساز ندارید، بستنی را در فریزر بگذارید و هر ساعت یكبار آن را بیرون بیاورید و با همزن برقی بزنید.

 

برچسب ها: تارت و پایآموزش پایانواع پایشیرینی پزیپای شكلات چیپسیدستور تهیه بستنیدستور تهیه پای تعداد بازديد: 1184 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این پای چیست؟