Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 14:24

تارتلت شكلات و قهوه

تارتلت شكلات و قهوه

shooroshirin6

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

 آرد 150 گرم

 

پودر شكر 2 قاشق سوپخوري

 

كرة‌ سرد (خرد كرده) 75 گرم

 

پوست ليمو يا پرتقال رنده كرده 1 قاشق چايخوري

 

زردة تخم‌مرغ 1 عدد

 

 آب سرد 1 قاشق سوپخوري

 

مواد لازم مياني:

 

شكلات سياه يا شيري 200 گرم

 

خامة صبحانه 100 گرم

 

آب 1 قاشق سوپخوري

 

قهوة فوري 1 قاشق چايخوري

 

كرة‌ نرم 30 گرم

 تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

آرد و پودر شكر را در كاسة مناسبي بريزيد و كره را بيفزائيد. آن‌گاه كره را با نوك انگشتانتان با آرد مخلوط كنيد تا به شكل خرده‌نان درآيد. سپس پوست ليمو، زردة تخم‌مرغ و آب سرد را بيفزائيد و مخلوط كنيد تا خمير نرم و مناسبي حاصل شود.

خمير را در كيسة نايلوني بگذاريد و يك ساعت در يخچال نگه داريد. حالا خمير را روي سطح آرد پاشيده، به ضخامت تقريبي 3 ميليمتر باز كنيد و در قالب‌هاي كوچك تارتلت پهن كنيد.

قالب‌ها را در سيني بچينيد و تارتلت را به مدت تقريبي 10-12 دقيقه، در فر گرم كرده با دماي 180 درجة‌ سانتيگراد بپزيد. همينكه تارتلت‌ها خنك شدند ماية مياني را درونشان بريزيد و در يخچال بگذاريد تا ماية‌ مياني سفت شود.

آن‌گاه باقيماندة ماية‌ مياني را در قيف داراي ماسورة كنگره‌دار بريزيد و روي تارتلت‌ها را بيارائيد. در صورت دلخواه مي‌توانيد از شكلات قهوه براي زيباتر شدن اين تارتلت استفاده كنيد.

روش تهية‌ ماية‌ مياني: شكلات را خرد كنيد و در كاسة‌ مناسبي بريزيد. آن‌گاه خامه و آب را در ظرف مناسبي بريزيد و روي حرارت بجوشانيد. سپس قهوه را بيفزائيد و ماية فراهم كرده را روي شكلات بريزيد و هم بزنيد تا شكلات آب شود. حالا كره را افزوده و مخلوط كنيد.

 

برچسب ها: تارتلتتارتلت شكلات و قهوهتارتلت قهوه و شکلاتتارتلت قهوهتارتلت شکلات تعداد بازديد: 2310 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟