Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 00:14

پیراشكی مارمالادی | طرز تهیه پیراشكی مارمالادی

پیراشكی مارمالادی | طرز تهیه پیراشكی مارمالادی

مدیر شور و شیرین

0 0

متوسط

24 نفر

مواد مورد نیاز

پیراشكی مارمالادی | طرز تهیه پیراشكی مارمالادی

 

مواد لازم برای 24 عدد:

پودر مایه خمیر 7 گرم

شكر  40 گرم

آب ولرم یكچهارم پیمانه

آرد نان (حدود) 400 گرم

كره  60 گرم

نمك 1پینچ

شیر ولرم 160 میلیلیتر

زردهی تخممرغ  2 عدد

تخممرغ 1 عدد

مارمالاد به دلخواه به میزان لازم

مواد لازم آیسنیگ:

پودر شكر 100 گرم

آبلیمو  1 قاشق سوپخوری

كره‌ی ذوب كرده  10 گرم

 

 

طرز تهیه پیراشکی مارمالادی

در ظرف كوچكی، مایه خمیر، یك قاشق سوپخوری از شكر و آب را با هم مخلوط كنید؛ روی آن را بپوشانید و در جای گرمی نگه دارید تا مایه خمیر فعال شود. در كاسهی مناسبی، آرد، باقیماندهی شكر، كره، نمك، شیر، زردههای تخممرغ و تخممرغ را مخلوط كنید و مایه خمیر عمل آمده را نیز به آن بیفزائید. مواد را با هم تركیب نمائید تا خمیر نرمی حاصل شود. آنگاه خمیر را روی سطحی آردپاشی شده، ورز دهید و در كاسهی چربكردهای بگذارید؛ روی آن را بپوشانید و در جای گرمی نگه دارید تا حجم خمیر افزایش یابد و تقریباً دو برابر شود. اكنون خمیر را به 24 قسمت مساوی تقسیم كنید و هر قسمت را به شكل دایرهای به قطر 12 سانتیمتر باز كنید. حالا یك قاشق سوپخوری از مارمالاد دلخواه خود را در وسط خمیر بگذارید و خمیر را تا بزنید تا به شكل نیمدایره درآید. لبههای خمیر را با مقداری شیر مرطوب سازید تا خوب به هم بچسبد. روی خمیر را با زردهی تخممرغ زرین كنید و خمیرهای آماده را با فاصله در سینی بچینید. روی آن را بپوشانید و حدود 20 دقیقه كنار بگذارید تا حجم خمیر كمی زیاد شود. اینك سینی را در فر (تاون) گرم شده با دمای 180 درجهی سانتیگراد، به مدت تقریبی 20 دقیقه قرار دهید تا پیراشكی بپزد و طلائی رنگ شود. قبل از مصرف، روی پیراشكیها را با آیسنیگ تزئین نمائید.

روش تهیه‌ی آیسنیگ:

پودر شكر، آبلیمو و كره را، در ظرف مناسبی بریزید و با هم مخلوط كنید تا صاف و یكدست شود.

برچسب ها: طرز تهیه پیراشکیدستور تهیه پیراشکیپیراشکی مارمالادیطرز تهیه پیراشکی مارمالادیآموزش پیراشکی مارمالادی تعداد بازديد: 1866 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است