Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:38

شیرینی سیب و پرتقال

شیرینی سیب و پرتقال

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

بیكینگ پودر  1 قاشق چایخوری

 

آرد  225 گرم

 

كره  120 گرم

 

سیب بزرگ  1 عدد

 

زردآلوی خشك  50 گرم

 

كشمش سبز  50 گرم

 

پوست پرتقال رنده‌كرده  یك قاشق چایخوری

 

شكر قهوه‌ای  75 گرم

 

تخم‌مرغ  1 عدد

 

شیر  15 میلی‌لیتر (1 قاشق سوپخوری)

 

سیب ورقه كرده  برای پذیرائی

آشپزباشی

 

ابتدا فر (تاون) را با دمای 190 درجه سانتیگراد یا 375 درجه فارنهایت، گرم كنید. دو تا سینی شیرینی‌پزی را با روغن چرب نمائید.

آن‌گاه بیكینگ‌‌پودر، آرد و كره را در كاسه‌ای بریزید و با سر انگشتان، كره را با آرد مخلوط كنید تا مخلوط، به شكل خرده نان درآید.

سپس سیب را پوست بكنید، هسته‌هایش را در آورید و خردكنید. زردآلوها را هم خرد نمائید و همراه با كشمش سبز، پوست پرتقال و 50 گرم از شكر قهوه‌ای، به مخلوط آرد بیفزائید.

حالا تخم‌مرغ و شیر را با هم بزنید و به مخلوط قبلی اضافه نمائید و مواد را با هم قاتی كنید. اكنون هر بار به اندازه یك قاشق سوپخوری سر پر، از این مخلوط بردارید و با فاصله روی سینی بگذارید.

بعد باقیمانده شكر را روی آن‌ها بپاشید و به مدت 12 تا 15 دقیقه، در فر (تاون) بپزید. اینك شیرینی را پس از خنك شدن، در ظرف مناسبی بچینید و همراه با سیب میل نمائید.

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیآشپزباشیشیرینی سیب و پرتقالشیرینی با سیبشیرینی با پرتقالمواد لازم شیرینی سیب تعداد بازديد: 1450 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است