Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 09:13

اسلایس بادام و كارامل

اسلایس بادام و كارامل

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره یا مارگارین  175 گرم

 

شكر ریز  150 گرم

 

آرد  300 گرم

 

تخم‌مرغ  1 عدد

 

مواد لازم رویه

 

عسل  2 قاشق سوپخوری

 

شیرعسلی  1 قوطی

 

كره  50 گرم

 

خامه ساده  90 میلی‌لیتر

 

بادام پرك و برشته  40 گرم

 

پودر شكر برای تزئین  به میزان لازم

آشپزباشی

 

ابتدا فر(تاون) را با دمای 190 درجه سانتیگراد گرم كنید. بعد سینی دیواره بلند 30×20 سانتیمتری را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید؛ به گونه‌ای كه كاغذ از هر طرف 5 سانتیمتر بلندتر باشد. حالا در ظرف مناسبی، كره را بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا آب شود.

بعد از روی حرارت بردارید تا خنك شود. آن‌گاه در كاسه گودی شكر و آرد بریزید. سپس كره و تخم‌مرغ را – كه با چنگال زده‌اید – به آن بیفزائید و همه مواد را با هم مخلوط كنید. اكنون مخلوط به دست آمده را در قالب بریزید و خوب بفشارید و در فر(تاون) به مدت 20 دقیقه بپزید تا بیسكویت، طلائی رنگ شود.

بیسكویت را در همین قالب خنك كنید. حالا مواد رویه را روی بیسكویت بریزید و آن را به كمك پالت صاف كنید. اكنون بادام پرك را روی مواد بریزید و قالب را در یخچال بگذارید تا رویه شیرینی كاملاً ببندد. بعد روی آن را با پودر شكر تزئین كنید و به صورت مستطیل ببرید.

روش تهیه مواد رویه

عسل، شیرعسلی و كره را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم به مدت 10 تا 15 دقیقه قرار دهید تا مخلوط، غلیظ شود و به رنگ كارامل درآید. سپس از روی حرارت بردارید و خامه را بیفزائید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیاسلایسآشپزباشیاسلایس بادام و كاراملاسلایس باداماسلایس کاراملمواد لازم اسلایس تعداد بازديد: 9032 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است