Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:46

شیرینی برشی بادامی

شیرینی برشی بادامی

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كره   60 گرم

 

پودر شكر 110 گرم

 

آرد 3 قاشق سوپخوری

 

پودر بادام  100 گرم

 

تخم مرغ 2 عدد

 

شكلات سیاه به مقدار لازم

 

مواد لازم برای تهیه رویه

 

كره  60 گرم

 

پودر شكر 75 گرم

 

عسل یك‌سوم پیمانه

 

پرك یا خلال بادام 100 گرم

آشپزباشی

 

كره و پودر شكر را با همزن برقی بزنید تا سبك و لطیف شود. تخم مرغ‌ها را تك‌تك بیفزائید و خوب هم بزنید. سپس آرد و پودر بادام را با مواد مخلوط كنید و مایه به‌دست‌آمده را در قالب چرب‌كرده 25×25 سانتیمتری بریزید؛ سطح آن را صاف كنید و در فر گرم‌شده با دمای 150 درجه سانتیگراد، به مدت 15 دقیقه بپزید.

سپس از فر بیرون بیاورید. كمی كه خنك شد، مواد رویه را روی خمیر اولیه بریزید و دوباره در فر قرار دهید تا رنگ شیرینی كاراملی شود. حالا قالب را از فر خارج سازید. همین كه شیرینی خنك شد، آن را برش بزنید و از قالب جدا كنید. اینك شیرینی‌ها را روی توری سیمی قرار دهید تا سرد شوند. بعد شكلات را خرد و به روش بن‌ماری آب كنید. اكنون شیرینی‌ها را با شكلات آب‌كرده تزئین نمائید.

روش تهیه مواد رویه: ابتدا كره، پودر شكر و عسل را با هم روی حرارت قرار دهید و بجوشانید تا قوام بیاید. سپس بادام را بیفزائید و پس از یك دقیقه از روی حرارت بردارید و پیش از آنكه خنك شود، آن را روی خمیر پخته بریزید.

 

برچسب ها: شیرینیشیرینی برشیآموزش شیرینی پزیمواد لازم شیرینیآشپزباشیشیرینی برشی بادامیتهیه شیرینی برشی تعداد بازديد: 3280 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است