Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 07:00

شیرینی ناپلئونی

شیرینی ناپلئونی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

خمیر هزارلا 500 گرم

 

كرم پاتیسیر به میزان لازم

 

خامه فرم‌گرفته حدود 250 گرم

 

پسته خردكرده برای تزئین حدود 3 قاشق سوپخوری

 

 

مواد لازم برای تهیه كرم پاتیسیر

 

شیر 300 میلی‌لیتر (یك و یك‌چهارم پیمانه)

 

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

 

شكر 75 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

آرد 40 گرم

آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

 خمیر را در سطح آردپاشیده، به اندازه 20×30سانتیمتر و ضخامت تقریبی نیم‌ سانتیمتر باز كنید و از عرض به دو قسمت مساوی تقسیم نمائید.

آن‌گاه هر تكه را در سینی چربكرده بگذارید، چند جای خمیر را با چنگال سوراخ كنید و به مدت تقریبی 10 دقیقه، در فر (تاون) گرم‌شده با دمای 250 درجه سانتیگراد، قرار دهید.

سپس دمای فر را به 200 درجه سانتیگراد كاهش دهید و در حدود 15 دقیقه دیگر، خمیر را بپزید. حالا خمیر پخته را روی پنجره سیمی خنك كنید. بعد یكی از آن‌ها را پشت سینی بگذارید.

اكنون كرم پاتیسیر را رویش بمالید و لایه بعدی نان را روی كرم قرار دهید و قدری بفشارید. اكنون خامه فرم‌گرفته را روی نان بمالید و خرده‌های جدا كرده از نان را روی خامه بپاشید.

آن‌گاه با قدری پودر شكر و پسته، روی شیرینی ناپلئونی را بیارائید. اینك آن را به مدت 6 ساعت و یا یك شب در یخچال نگه‌دارید و به اندازه دلخواه برش بزنید. حالا شیرینی ناپلئونی را، برای پذیرائی در دیس زیبائی بچینید.

روش تهیه كرم پاتیسیر: شیر را در ظرف مناسبی روی اجاق بگذارید تا بجوشد. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ، شكر و وانیلین را با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

حالا آرد را به آن بیفزائید و مخلوط كنید و شیر را به‌تدریج بیفزائید. سپس مایه را به ظرف شیر منتقل نمائید و روی اجاق بگذارید. مایه را پیوسته هم بزنید تا كرم غلیظی به دست آید. روی آن را بپوشانید تا رویه‌نبندد و بعد از خنك شدن، مصرف كنید.

یادآوری 1: برای تهیه خمیر هزارلا، به نشریه شماره 54 آشپزباشی، صفحه 61 بنگرید.

یادآوری 2: شیرینی ناپلئونی، یكی از پرطرفدارترین شیرینی‌‌هاست كه در اصل فرانسوی است و میل‌كردن آن همراه با یك فنجان قهوه یا چای، بسیار دلپذیر و گواراست.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیانواع شیرینیشیرینی پزیمواد اولیه شیرینیطرز تهیه شیرینیشیرینی ناپلئونیدستور شیرینیافسانه ظروفی تعداد بازديد: 3196 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟