Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:18

تارتلت برولی

تارتلت برولی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

خامه 315 میلی‌لیتر

 

پوست لیمورنده‌كرده 2 قاشق چایخوری

 

زرده‌ تخم‌مرغ 4 عدد

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

آرد ذرت 2 قاشق چایخوری

 

آب لیمو 2 قاشق سوپخوری

 

خمیر هزارلا (میل فوی) 400 گرم

 

شكر90 گرم

آشپزباشی- مریم امیری

 

خامه و پوست لیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا كاملاً داغ شود. آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و صبر كنید خامه قدری خنك شود.

حالا زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با شكر و آرد ذرت در كاسه‌ مناسبی بریزید و با چنگال هم بزنید. سپس آبلیمو را به آن بیفزائید و این مایه را به خامه اضافه كنید و روی حرارت ملایم، هم بزنید تا كرم قدری غلیظ شود.

 اكنون كرم را یك شب در یخچال نگه‌دارید. فر را با دمای 200 درجه سانتیگراد گرم كنید. خمیر هزارلا را با وردنه، به ضخامت نیم سانتیمتر، باز كنید و ذر قالب‌های تارتلت قرار دهید.

 روی خمیرها را با كاغذ روغنی و حبوبات بپوشانید و به مدت 15 دقیقه در فر بپزید. سپس كاغذ و حبوبات را از روی خمیر بردارید و 5 دقیقه دیگر بپزید.

همینكه تارتلت، خنك شد، كرم را درونشان بریزید، روی قالب‌ها را با فویل بپوشانید و به مدت تقریبی 35-40 دقیقه در فر قرار دهید تا كرم بپزد. اینك تارتلت‌ها را از فر در آورید، شكر را رویشان بپاشید و به وسیله‌ تورچ شكر را كارامل كنید.

یادآوری1: چنانچه تورچ در دسترستان نبود، تارتلت را چند دقیقه، زیر گریل فر بگذارید.

یادآوری2: خمیر هزارلا را می‌توانید به صورت آماده در فروشگاه‌های  لوازم قنادی تهیه كنید.

 

برچسب ها: آموزش شیرینیانواع شیرینیشیرینی پزیمریم امیریتارتـلت برولیآموزش تارتـلتانواع تارتـلتطرز تهیه تارتـلتمواد اولیه تارتـلتدستور تارتـلت تعداد بازديد: 1451 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است