Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 08:52

سوفله شكلات

سوفله شكلات

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

تخم‌مرغ 5 عدد

 

شكر 75 گرم

 

آرد سیب‌زمینی 2 قاشق چایخوری

 

شیر 500 میلی‌لیتر

 

شكلات رنده‌كرده 100 گرم

 

خامه ساده 100 گرم

 

پودر ژلاتین 2 قاشق چایخوری

 

آب سرد 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

آشپزباشی- مریم امیری

 

دیواره خارجی قالب‌های مخصوص سوفله را با فویل بپوشانید؛ به طوری كه فویل از دیواره‌ قالب‌ها 3 سانتیمتر بلندتر باشد. زرده‌های تخم‌مرغ را با شكر و آرد سیب‌زمینی مخلوط كنید و با همزن بزقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

شیر را روی حرارت قرار دهید تا كاملاً داغ شود. سپس مخلوط زرده‌های تخم‌مرغ را به شیر داغ بیفزائید و خوب هم بزنید. پس از 2 دقیقه، مایه را از روی حرارت بردارید و بلافاصله شكلات را به آن اضافه نمائید.

 اینك صبر كنید تا مایه خنك شود. سپس خامه و ژلاتین حل كرده را با آن مخلوط كنید. در آخر، سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد.

بعد آن را با مواد یاد شده مخلوط سازید. حالا مایه را در قالب‌های سوفله بریزید و 4 ساعت در یخچال قرار دهید. آن‌گاه به آرامی فویل را از دیواره قالب‌ها جدا كنید و دسر را برای پذیرائی سر میز ببرید.

یادآوری: برای حل كردن ژلاتین، آن را روی آب سرد بپاشید و به روش بن‌ماری، حل كنید.

 

 

برچسب ها: شیرینیآموزش شیرینیسوفله شكلاتشیرینی پزیطرز تهیه سوفلهمواد اولیه سوفلهانواع سوفلهطرز تهیه شیرینیپخت شیرینیدستور شیرینیآموزش سوفله شكلاتدستور سوفله تعداد بازديد: 1391 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است