Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 06:28

بيسكُتي بادامي

بيسكُتي بادامي

shooroshirin

0 0

متوسط

30 دقیقه

40 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي حدود40 عدد

كره.............. 125 گرم

شكر دانه ريز............... 120 گرم

تخم مرغ................ 3 عدد

شير................. 2 قاشق سوپخوري

پوست ليموي رنده كرده....................... 1 قاشق سوپخوري

آرد.............. 340 گرم

بيكينگ پودر..............1 قاشق چايخوري

نمك............... يك دوم قاشق چايخوري

بادام بو داده و خرد كرده................ 125 گرم

آشپزباشی - افسانه اسفندياري:

روش‌تهیه

كره و شكر را با همزن برقي بزنيد تا كرم رنگ و سبك شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را يكي يكي بيفزائيد و مخلوط كنيد. سپس شير و پوست ليمو را نيز بيفزائيد و مخلوط سازيد. اكنون آرد، بيكينگ‌پودر و نمك را با هم مخلوط و الك كنيد وآن را درون ماية فراهم‌كرده، بريزيد. حالا بادام را هم افزوده و مخلوط نمائيد. آن‌گاه روي ظرف حاوي خمير را بپوشانيد و آن را 1 ساعت، در يخچال نگه داريد. سپس خمير را دو‌ قسمت كنيد و هر قسمت را  به شكل لوف و به اندازة 5×30 سانتيمتر، درآوريد و در سيني چربكردة شيريني‌پزي، بگذاريد. اكنون بيسكتي را به مدت تقريبي 20 دقيقه، در فر گرم كرده با دماي 180 درجة سانتيگراد بپزيد تا قدري طلائي رنگ شوند. حالا بيسكتي را از فر درآوريد و بگذاريد اندكي خنك شود. سپس آن را به عرض 1 سانتيمتر، برش دهيد و دوباره در سيني چربكرده، بچينيد. سپس بيسكتي را 25-30 دقيقة ديگر در فر با دماي 180 درجة سانتيگراد، بپزيد تا ترد شوند. بيسكتي را روي پنجرة سيمي خنك كنيد و در ظرف‌ دردار نگه داريد.

 

خواص  بادام

بادام سرشار از مواد مغذی است که برای تکامل و سلامت مغز انسان اهمیت دارد. مصرف بادام با افزایش سطح هوش ارتباط زیادی دارد و به همین خاطر از زمان‌های دور به ‌عنوان یک غذای اصلی برای کودکان در‌حال‌رشد استفاده می‌شده است. این خشکبار از ریبوفلاوین و ال‌کارنیتین تشکیل شده است که ازجمله مواد مغذی برای مغز هستند. بادام فعالیت‌های مغزی را افزایش می‌دهد، در ایجاد مسیرهای عصبی جدید نقش دارد و احتمال ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می‌دهد.

برچسب ها: آموزش آشپزیبیسکوییتطرز تهیهبيسكُتي باداميطرز تهیه بیسکوییت بادام تعداد بازديد: 429 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟