Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 21:38

نی‌های عسلی

نی‌های عسلی

shooroshirin6

0 0

سخت

30 نفر

مواد مورد نیاز

خمیر هزارلا (میل فوی) حدود 700 گرم

 

مواد لازم برای تهیه شربت:

 

شكر 300 گرم

 

آب 300 میلی‌لیتر (یك و یك‌چهارم پیمانه)

 

آبلیموی تازه 2 قاشق چایخوری

 

عسل 3 قاشق چایخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

خمیر هزارلا را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی 3 میلیمتر باز كنید و نوارهائی به طول 14 و عرض یك و نیم سانتیمتر، از آن ببرید. آن‌گاه نوارهای فراهم كرده را كنار هم در سینی شیرینی‌پزی بچینید و یك شب در یخچال نگه دارید.

سپس سینی را در فر گرم كرد با دمای 220 درجه سانتیگراد بگذارید و به مدت تقریبی 10 دقیقه شیرینی را بپزید. حالا دمای فر را به 180 درجه سانتیگراد كاهش دهید و 10 دقیقه دیگر شیرینی را بپزید.

اكنون شربت خنك شده را روی شیرینی بریزید و پس از چند دقیقه، آنها را از شربت در آورید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا شربت اضافیش گرفته شود. سپس نی‌های عسلی را برای پذیرائی، در ظرف زیبا و مناسبی بچینید و با چای تازه دم میل كنید.

روش تهیه شربت: شكر، آب و آبلیمو را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا شكر آب شود. آن‌گاه عسل را بیفزائید و شربت را 5 دقیقه، بجوشانید. سپس آن را از روی حرارت بردارید و بگذارید كاملاً خنك شود.

یادآوری: برای تهیه خمیر هزارلا، 540 گرم آرد نان و یك دوم قاشق چایخوری نمك را در كاسه مناسبی الك كنید و حدود 430 میلی‌لیتر آب را كم‌‌كم بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید.

آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود. سپس خمیر را به شكل توپ در آورید و برشی به شكل + رویش ایجاد كنید. روی آن را بپوشانید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید.

در این میان 450 گرم كره مخصوص خمیر هزارلا را رنده كنید و به شكل مستطیل در آورید. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده از چهار طرف به شكل + باز كنید و كره را وسطش بگذارید. اطراف خمیر را روی كره بیاورید و مانند بقچه ببندید.

اكنون رو و زیر خمیر آرد بپاشید و به شكل مستطیل 25×45 سانتیمتری باز كنید. سپس با برس نرم آردهای اضافی روی خمیر را پاك كنید و خمیر را سه‌لا تا بزنید. در این صورت مستطیلی به اندازه 15×25 سانتیمتر به دست خواهد آمد.

اكنون دوباره روی خمیر وردنه بكشید و آن را از طول باز كنید و دوباره سه لا تا بزنید. تا زدن خمیر را شش بار تكرار كنید و هر بار خمیر را یك ربع در یخچال بگذارید تا آماده مصرف شود.

 

برچسب ها: نی‌های عسلینی عسلیشیرینی عسلیشیرینی با عسلعسل تعداد بازديد: 1596 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است