Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 09:26

مثلث‌های انجیر و بادام

مثلث‌های انجیر و بادام

shooroshirin1

0 0

آسان

25 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 200 گرم

 

شكر 50 گرم

 

نمك 1 پینچ

 

پوست پرتقال رنده كرده  1 قاشق سوپخوری

 

كره 125 گرم

 

آب سرد 3 قاشق سوپخوری

 

اسانس پرتقال در صورت دلخواه 2 قاشق چایخوری

 

انجیر خشك 150 گرم

 

آب پرتقال تازه 2 قاشق سوپخوری

 

بادام آسیاب كرده 90 گرم

 

شیر 1 قاشق چایخوری

 

عسل 2 قاشق سوپخوری

 

پرك بادام برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – مهديس رحيميان

 

آرد، شكر، نمك و یك‌دوم قاشق چایخوری از پوست پرتقال را با همزن برقی بزنید، كره را بیفزائید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده نان درآید. آن‌گاه آب سرد و اسانس پرتقال را اضافه كنید تا به شكل خمیر درآید.

خمیر را در كیسه‌ نایلونی بگذارید و 20 دقیقه در یخچال نگه‌دارید.حالا انجیر خشك را در كاسه‌ بریزید و 2 ساعت در آب پرتقال بخیسانید تا اندكی نرم شود. سپس باقیمانده‌ پوست پرتقال و بادام را همراه با انجیر در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید تا پوره شود.

 اكنون هر بار به اندازه‌ 1 قاشق سوپخوری از خمیر فراهم كرده بردارید و به شكل توپ درآورید. بعد رویش را با دستتان تخت كنید و 1 قاشق چایخوری از پوره‌ انجیر و بادام در وسط آن بگذارید و به شكل مثلث درآورید.

اینك خمیرهای پركرده را در سینی شیرینی‌پزی بچینید، رویشان مخلوط شیر و عسل بمالید و 3 عدد پرك بادام بگذارید.‌ آن‌گاه سینی را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد قرار دهید و به مدت تقریبی 30 دقیقه، شیرینی را بپزید.

همینكه شیرینی را از فر درآوردید، دوباره رویشان را با مخلوط عسل و شیر مرطوب كنید و بگذارید كاملا خنك شوند. حالا شیرینی را برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی بچینید.

 

برچسب ها: شیرینیانواع شیرینیشیرینی با انجیرشیرینی با بادامآشپزی با بادامطرز تهیه شیرینی تعداد بازديد: 1786 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است