Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:21

بیسكویت جنگل سیاه

بیسكویت جنگل سیاه

shooroshirin6

0 0

آسان

15 نفر

مواد مورد نیاز

 كره‌ نرم  125 گرم

 

پودر شكر 45 گرم

 

وانیلین یك هشتم قاشق چایخوری

 

نمك 1 پینچ

 

آرد 150 گرم

 

پودر كاكائو  یك و یك‌دوم قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه موس شكلات:

 

شكلات شیری یا سیاه 275 گرم

 

شیر 125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

 

شكر 1 قاشق سوپخوری

 

زرده تخم‌مرغ 1 عدد

 

خامه‌ فرم گرفته 225 گرم

 

كمپوت آلبالو یا گیلاس برای تزئین به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

كره، پودر شكر و وانیلین را با هم مخلوط كنید و اندكی با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه مخلوط مواد خشك را بیفزائید و هم بزنید تا خمیر لطیف و مناسبی حاصل شود.

سپس خمیر را در كیسه نایلونی بگذارید و یك ساعت در یخچال نگه دارید تا آماده باز كردن شود. حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده، باز كنید و با برشگر دلخواهتان، قالب بزنید.

اكنون خمیرهای قالب زده را در سینی شیرینی پزی دارای كاغذ روغنی بچینید و به مدت تقریبی 10-12 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

همینكه بیسكویت‌ها خنك شدند، هر دو عدد را با موس شكلات به هم بچسبانید و با خامه فرم گرفته و آلبالو بیارائید. اینك بیسكویت‌ها را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید.

روش تهیه‌ موس شكلات: شكلات را به روش بن‌ماری آب كنید و شیر را بجوشانید. آن‌گاه شكر و زرده تخم‌مرغ را با همزن برقی مخلوط كنید و هم بزنید تا شكر حل شود.

سپس شیر داغ را كم كم به آن بیفزائید و كاسترد را به ظرف شیر برگردانید. حالا كاسترد را روی حرارت ملایم بگذارید و پیوسته هم بزنید تا قدری غلیظ شود و پشت قاشق چوبی را بپوشانید.

اكنون كاسترد را كم كم درون شكلات آبكرده بریزید و هم بزنید. همینكه كاسترد خنك شد، نیمی از خامه ‌فرم گرفته را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: بیسکویتبیسكویت جنگل سیاهبیسکویت شکلاتیآموزش بیسکویتبیسکویت با موس شکلات تعداد بازديد: 1825 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟