Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 22:53

شیرینی برشی لیمو و پسته

شیرینی برشی لیمو  و پسته

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

آرد 225 گرم

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

كره خردكرده 90 گرم

 

زرده تخم مرغ 2 عدد

 

وانیل  یك‌دوم قاشق چایخوری

 

پسته خردكرده 75 گرم

 

مواد لازم میانی

 

كره 60 گرم

 

پوست لیموی رنده‌كرده 1 قاشق چایخوری

 

شكر 110 گرم

 

تخم مرغ 3 عدد

 

آب لیموترش تازه  یك‌چهارم پیمانه

 

آرد  1 قاشق سوپخوری

 

پودر نارگیل  45 گرم

 

مواد  لازم برای تهیه رویه (آیسینگ)

 

پودر شكر 240 گرم

 

كره 1 قاشق سوپخوری

 

آب لیموترش تازه 2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی- مریم امیری

 

آرد و شكر را در كاسه مناسبی بریزید، كره را بیفزائید و با نوك انگشتان به خورد آرد دهید. سپس وانیل و زرده‌های تخم مرغ را بیفزائید و مواد را خمیر كنید. حالا خمیر آماده را كمی مالش دهید. بعد آن را در قالب چرب‌كرده 19×29 سانتیمتری پهن نمائید.

اكنون روی خمیر را با چنگال سوراخ كنید و در فر (تاون) از قبل گرم‌شده با دمای 180 درجه سانتیگراد، به مدت15 دقیقه قرار دهید. حال مواد میانی را روی خمیر داغ بریزید و دوباره به مدت 30 دقیقه در فر قرار دهید. بعد از پخت، شیرینی را از فر بیرون بیاورید و 10 دقیقه بعد ‌آیسینگ را روی آن بریزید و سطح آن را با پسته بپوشانید و پس از سرد شدن برش بزنید.

روش تهیه مواد میانی: برای تهیه مواد میانی، ابتدا كره و پوست لیموی رنده‌كرده و شكررا با همزن برقی خوب بزنید. بعد تخم مرغ‌ها را تك تك بیفزائید و پس از افزودن هر تخم مرغ، مواد را خوب هم بزنید. در آخر كار آب لیمو، آرد و پودر نارگیل را با مواد مخلوط سازید.

روش تهیه مواد رویه: برای تهیه مواد رویه یا آیسینگ، همه مواد را با هم مخلوط كنید؛ روی بخار آب جوش قرار دهید و هم بزنید تا مایه، صاف و یكدست شود. در صورت نیاز، می‌توانید آب لیمو را كمی بیش‌تر اضافه نمائید.

 

برچسب ها: شیرینی لیموشیرینی برشیشیرینی پستهآموزش شیرینی پزیآشپزباشیمریم امیریشیرینی برشی لیمو و پسته تعداد بازديد: 1989 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است