Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 18:59

مربا قیسی

مربا قیسی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

قیسی نیم‌كیلوگرم

 

شكر نیم‌كیلوگرم

 

آب 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

مغز بادام پوست‌كنده به تعداد قیسی‌ها

آشپزباشی - زیبا مالك

 

قیسی‌ها را بشوئید و كنار بگذارید تا كاملاً خشك شود. حالا از كنار قیسی‌ها چاكی بزنید، طوری كه هر قیسی یك لایه شود نه 2 تكه ،حال هر لایه قیسی‌ بازكرده را لای 2 ورق نایلون محافظ بگذارید و با وردنه‌ كوچكی روی آن‌ها طوری بكشید كه كاملاً نرم و باز شوند ولی پاره نشوند.

 كنار یك سر قیسی یك عدد بادام قرار دهید و دور بادام، قیسی را چنان بپیچید كه شبیه گل شود. بعد قسمت پائین گل را برش دهید تا بتوان گل‌ها را ایستاده نگه داشت یا آن‌ها را با نخ ببندید.

شكر را در آب جوش حل كنید و روی حرارت قرار دهید تا بجوشد و نیمه‌قوام شود. حالا قیسی‌ها را در شربت بچینید، طوری كه شهد دست‌كم نیمی از ارتفاع قیسی‌ها را بگیرد.

سپس قیسی‌ها را زیر و رو كنید و پس از قوام آمدن، حرارت را خاموش سازید. بعد از این‌كه مربا كاملاً خنك شد، در شیشه‌ی تمیز بریزید و آن را در یخچال نگه‌دارید.

 

برچسب ها: انواع مربامرباآموزش مرباشیرینی پزیطرز تهیه مربامواد اولیه مربازیبا مالکمربا قیسیدستور مرببااشپزی با قیسی تعداد بازديد: 1408 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مربا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است