Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
یکشنبه 9 اردیبهشت 1403 - 21:56

مربای كدو حلوایی

مربای كدو حلوایی

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

كدو حلوایی 2 كیلوگرم

 

آهك سفید 2-3 پیمانه

 

آب برای آهك 10-12 پیمانه

 

آب به مقداری كه سطح كدوها را بپوشاند

 

شكر 2/5 كیلوگرم

 

جوهر لیمو یك سوم قاشق چایخوری

 

دانه‌هل 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی - زیبا مالك

 

كدو را پس از شستن پوست بگیرید. به كمك پوست‌كن از كدو ورقه‌های نازكی برش بزنید و مانند مربای خیار ورقه‌ها را به شكل گل در آورید، گل‌ها را با نخ و سوزن به هم وصل كنید.

 آهك و آب را مخلوط نمائید و بگذارید كاملاً ته نشین شود. آب روی آنرا جدا كنید و سپس كدوها را در آن بریزید و بگذارید 24 ساعت بماند.

 آنگاه كدوها را در آبكش ریخته بشوئید و به مدت 2-3 ساعت در آب سرد بریزید و چند بار آب آن را عوض كنید. آب و شكر را روی حرارت بگذاریدتا كاملاً به جوش آید و به مدت 15 دقیقه بجوشد، سپس كدوها را در آن بریزید و شعله را كم كنید تا آرام‌آرام بجوشد. در ظرف را بگذارید.

این مربا تقریباً به مدت طولانی باید روی حرارت بماند (4-5 ساعت). زمانیكه شربت مربا تقریباً رو به غلظت می‌رود جوهر لیمو را اضافه كنید و در پایان دانه‌های هل را نیز در داخل مربا بریزید.

این مربا بسیار زیباست. قطعات كدو حتماً باید در داخل شهد باشد تا شفاف و پُر شهد بماند.

 

برچسب ها: انواع مربامرباآموزش مرباشیرینی پزیطرز تهیه مربامواد اولیه مربادستور مربازیبا مالکمربای كدو حلوایی تعداد بازديد: 2625 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مربا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است