Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 04:39

كرم باواروآ

كرم باواروآ

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

زرده تخم‌مرغ 3 عدد

 

شكر  100 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

شیر 250 میلی‌لیتر (1‌پیمانه)

 

پودر ژلاتین 2 قاشق چایخوری

 

آب سرد 60 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

خامه صبحانه 150 گرم

آشپزباشی – سحرسامانی

 

زرده‌های تخم‌مرغ را همراه با شكر و وانیلین، با همزن برقی بزنید تا كرم‌رنگ شود. شیر را بجوشانید و به تدریج به زرده‌های تخم‌مرغ بیفزائید و پیوسته هم بزنید. آن‌گاه پودر ژلاتین را روی آب سرد بپاشید و روی آب جوش قرار دهید تا ژلاتین حل شود.

حالا ژلاتین حلكرده را به مایه‌تخم‌مرغی بیفزائید و صبر كنید مخلوط فراهم‌كرده قدری خنك شود. اكنون خامه را به آن اضافه كنید و هم بزنید تا كرم صاف و یكدستی حاصل شود.

4 قالب به گنجایش 100 میلی‌لیتر را با روغن مایع چرب كنید و كرم را در آن بریزید و دست‌كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا ببندد. اینك كرم را برای پذیرائی در ظرف زیبا و مرطوبی برگردانید و به دلخواه بیارائید و میل كنید.

یادآوری 1: می‌توانید كرم فراهم كرده را به سه قسمت مساوی تقسیم كنید و در سه ظرف جداگانه بریزید، آن‌گاه به یك قسمت 1 قاشق سوپخوری پودر كاكائو، به قسمت دیگر 1 قاشق چایخوری پودر قهوه فوری و به قسمت سوم 1 قاشق سوپخوری زعفران حلكرده اضافه نمائید تا كرم باواروآ را در سه رنگ و طعم داشته باشید.

یادآوری 2: برای برگرداندن كرم، ظرفی را از آب گرم پر كنید و كف قالب را چند ثانیه در آن نگه دارید. سپس به آرامی در ظرف مورد نظر برگردانید.

یادآوری 3: در اینجا روی كرم با ژله میوه تزئین شده است.

 

برچسب ها: انواع کرمكرم باواروآآموزش كرم باواروآطرز تهیه كرم باواروآمواد اولیه كرم باواروآدستور كرم باواروآ تعداد بازديد: 1302 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این شیرینی چیست؟