Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 14:42

كرم ژله شاهتوت

كرم ژله شاهتوت

shooroshirin1

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

ژله تمشك 500 گرم

 

آب‌جوش 750 میلی‌لیتر (3 پیمانه)

 

آب سرد 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

آب شاهتوت 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

شاهتوت  500 گرم

 

خامه شیرین كرده 500 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

پودر ژله تمشك را در كاسه گود و متوسطی بریزید، آب‌جوش را بیفزائید و خوب مخلوط كنید تا ذرات ژله كاملاً در آب جوش حل شود. بهتر است كاسه را روی بخار آب جوش بگذارید و محلول ژله را هم بزنید تا از حل شدن آن مطمئن شوید.

آن‌گاه آب سرد و آب شاهتوت را به محلول ژله بیفزائید و مخلوط كنید. حالا 2 پیمانه از مخلوط فراهم كرده را كنار بگذارید. قالبی را به گنجایش 2 لیتر، قدری با اسپری روغن چرب كنید و بعد با دستمال كاغذی چربی آن را بگیرید.

اكنون سه‌چهارم پیمانه از باقیمانده محلول ژله را در قالب بریزید و در یخچال بگذارید تا ببندد. سپس شاهتوت را رویش بچینید و دوباره قدری از باقیمانده محلول ژله‌ را روی میوه بریزید.

دوباره قالب را در یخچال بگذارید و صبر كنید تا ژله ببندد ولی زیاد سفت نشود زیرا در این صورت هنگام برگرداندن دسر از قالب، لایه‌های ژله و كرم از هم جدا می‌شوند! حال باقیمانده محلول ژله را در قالب بریزید و قالب را در یخچال بگذارید تا ژله ببندد.

اكنون خامه شیرین كرده را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد و كم‌كم 2 پیمانه ژله كنار گذاشته را به آن بیفزائید. وانیلین را به آن اضافه كنید و كرم به دست آمده را روی ژله بریزید.

قالب را در یخچال بگذارید و دست‌كم یك شب دسر را در یخچال نگه دارید تا كاملاً سفت شود. اینك ظرف بزرگی را از آب گرم پر كنید و قالب كرم‌ژله را 5 ثانیه در آن نگه دارید و دسر را روی ظرف زیبا و مرطوبی برگردانید.

یادآوری1: مایعات مورد استفاده در ژله را با پیمانه‌های اندازه‌گیری استاندارد اندازه بگیرید زیرا زیاد بودن مایعات موجب نبستن ژله و كم بودن مایعات موجب سفت شدن ژله می‌شود.

یاد‌آوری 2: قبل از استفاده از شاهتوت آن را در صافی بریزید تا هنگام چیدن شاه‌توت روی ژله،‌آب نداشته باشد و ژله را شل نكند!

یادآوری 3: قبل از ریختن دسر در قالب، قالب را در فریزر قرار دهید تا كاملاً سرد شود. این كار به بسته شدن دسر كمك می‌كند.

یادآوری 4: به جدا كردن دسر از قالب و مصرف آن زودتر از زمان تعیین شده، اقدام نكنید و بگذارید دسر مدت زمان لازم برای بسته شدن در یخچال را، طی كند.

یادآوری 5: مرطوب كردن بشقاب دسر به این منظور است كه چنانچه دسر پس از برگرداندن كاملاً در وسط بشقاب مورد نظر قرار نگیرد، بتوانید با سر دادن آن به‌ راحتی دسر را جابجا كنید.

یادآوری 6: خامه شیرین كرده را از فروشگا‌ه‌های لوازم قنادی خریداری كنید.

یادآوری 7: می‌توانید این كرم ژله را با میوه‌های مختلف تهیه كنید. در این صورت ژله را مطابق با طعم میوه مورد نظر انتخاب كنید.

یادآوری 8: اگر مایل بودید خامه را در منزل شیرین كنید، به ازای هر یك كیلوگرم خامه، 250 گرم شكر مصرف كنید.

 

برچسب ها: انواع ژلهكرم ژله شاهتوتآموزش كرم ژلهطرز تهیه كرم ژلهانواع كرمدستور كرم ژلهمواد اولیه كرم تعداد بازديد: 2300 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟