Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 15:09

تیرامیسو شكلاتی

تیرامیسو شكلاتی

shooroshirin1

0 0

آسان

4 نفر

مواد مورد نیاز

خامه‌ شیرین شده 150 گرم

 

شكلات سیاه  300 گرم

 

پنیر خامه‌ 300 گرم

 

قهوه‌ی فوری 2 قاشق سوپخوری

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

آب جوش 300 میلی‌لیتر (یك و یك‌چهارم پیمانه)

 

بیسكویت لیدی‌فینگر 36 عدد

 

خامه‌ی شیرین شده 150 گرم

 

شكلات سیاه  300 گرم

 

پنیر خامه‌ای 300 گرم

 

قهوه‌ فوری 2 قاشق سوپخوری

 

شكر 2 قاشق سوپخوری

 

آب جوش 300 میلی‌لیتر (یك و یك‌چهارم پیمانه)

 

بیسكویت لیدی‌فینگر 36 عدد

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – افسانه ظروفی

 

خامه را با همزن برقی بزنید تا اندكی فرم بگیرد. آن‌گاه شكلات را به روش بن‌ماری حل كنید و بگذارید خنك شود. سپس شكلات آبكرده، خامه و پنیر خامه‌ای را با هم مخلوط كنید.

حالا قهوه و شكر را در آب جوش حل كنید و بیسكویت‌های لیدی‌فینگر را با آن مرطوب نمائید. اكنون هر بار 3 عدد بیسكویت لیدی‌فینگر را در بشقاب پذیرائی بگذارید و رویش را با كرم فراهم كرده بپوشانید.

بعد سه بیسكویت دیگر، روی كرم بگذارید و دوباره اندكی كرم رویشان بمالید. سپس با سه عدد بیسكویت لیدی فینگر دیگر روی كرم را بپوشانید. آن‌گاه روی تیرامیسو را با خامه و گل‌‌های خوراكی بیارائید.

روش تهیه‌ بیسكویت لیدی‌فینگر: سه عدد سفیده‌ تخم‌مرغ را همراه با یك چهارم قاشق چایخوری كرم تارتار و 2 قاشق سوپخوری شكر، با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد،

آن‌گاه زرده‌های باقیمانده‌ از تخم‌مرغ‌ها را با 75 گرم شكر و اندكی وانیلین با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود.

سپس زرده‌های زده شده‌ تخم‌مرغ را به سفیده‌های فرم گرفته بیفزائید و به آرامی مخلوط كنید. حالا 120 گرم آرد را همراه با یك دوم قاشق چایخوری بیكینگ‌پودر و یك پینچ نمك الك كنید و آن را به مایه‌ فراهم كرده بیفزائید و به آرامی با لیسك مخلوط كنید.

مراقب باشید كه حجم مایه از بین نرود. اكنون مایه‌ فراهم كرده را در كیسه‌ شیرینی‌پزی دارای ماسوره‌ ساده به قطر یك سانتیمتر بریزید و آن را به شكل نوارهائی به طول تقریبی 10 سانتیمتر و با فاصله روی كاغذ روغنی در سینی بگذارید.

اینك بیسكویت‌های لیدی‌فینگر را به مدت تقریبی 10-12 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ سانتیگراد، بپزید. می‌توانید این بیسكویت را در قالب‌های مخصوص نیز تهیه كنید.

 

برچسب ها: تیرامیسوتیرامیسو شكلاتیانواع تیرامیسوطرز تهیه تیرامیسوتهیه دسرمواد اولیه تیرامیسو تعداد بازديد: 1586 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دسر چیست؟