Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:49

دسر پرالین

دسر  پرالین

shooroshirin6

0 0

آسان

4 نفر

مواد مورد نیاز

 پودر ژلاتین  7 گرم (حدود 2 قاشق چایخوری)

 

آب سرد 2 قاشق سوپخوری

 

خامه صبحانه  135 میلی لیتر

 

شیر 135 میلی لیتر

 

زرده تخم مرغ 70 گرم (حدود 3 عدد)

 

شکر 30 گرم

 

پرالین 150 گرم

 

خامه فرم گرفته 150 گرم

 

مواد لازم برای تهیه پرالین:

 

پرک بادام 50 گرم

 

آب 3 قاشق سوپخوری

 

شکر 100 گرم

 

آبلیموی تازه 1 قاشق چایخوری

آشپزباشی- مریم امیری

 

پودر ژلاتین را روی آب بپاشید و 5 دقیقه کنار بگذارید تا حالت اسفنجی پیدا کند. آن‌گاه ژلاتین را به روش بن‌ماری (روی بخار آب جوش) حل کنید. سپس خامه و شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بجوشانید.

حالا زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با شکر، با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود و مخلوط شیر و خامه را به صورت یک نوار باریک به مخلوط تخم‌مرغ افزوده و همچنان با همزن برقی بزنید (به مدت 5 دقیقه).

اکنون مایه فراهم کرده را روی حرارت قرار دهید و پیوسته هم بزنید تا اندکی غلیظ شود ولی نجوشد! اینک ژلاتین حلکرده را به کرم بیفزائید و هم بزنید. آن‌گاه کرم را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا کاملا خنک شود.

سپس پرالین را به کمک دستگاه غذاساز آسیاب کنید و درون کرم بریزید. حالا خامه فرم گرفته را افزوده و هم بزنید تا مایه صاف و یکدستی حاصل شود.

همینکه کرم اندکی غلیظ شد (غلظت سفیده تخم‌مرغ)، آن را در قالب‌ به گنجایش 350 میلی لیتر بریزید و یک شب در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود.

روش تهیه پرالین: سینی فلزی را چرب کنید و پرک بادام را در آن بریزید. آن‌گاه آب، شکر و آبلیموی تازه را روی حرارت ملایم قرار دهید تا شکر حل شود و شربت بجوشد و کارامل شود.

سپس کارامل را در سینی روی بادام بریزید و بگذارید کاملا خنک شود. حالا پرالین را آسیاب کنید و مورد مصرف قرار دهید. 

 

برچسب ها: دسرکرمدسر پرالیندسر با پرالینپرالین تعداد بازديد: 3932 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟