Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 12:56

چیز‌كیك انگور

چیز‌كیك انگور

shooroshirin6

0 0

متوسط

12 نفر

مواد مورد نیاز

 بیسكویت كامل گندم آسیاب كرده 200 گرم

 

كره آبكرده 90 گرم

 

آب پرتقال 125 میلی لیتر ( یك دوم پیمانه)

 

پودر ژلاتین 6 قاشق چایخوری

 

پنیر خامه‌ای یا ماسكارپونه 350 گرم

 

شكر 90 گرم

 

آبلیموی تازه 2 قاشق سوپخوری

 

پوست لیموی رنده كرده 2 قاشق چایخوری

 

خامه شیرین شده و همزده 300 گرم

 

انگور بی‌دانه قرمز حدود 450 گرم

 

ژله آلوورا 1 بسته 100 گرمی

 

آب جوش 250 میلی لیتر (1 پیمانه)

 

آب سرد 80 میلی لیتر (یك سوم پیمانه)

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

قالب كمربندی را به قطر 20 سانتیمتر، چرب كنید و كنار بگذارید. آن‌گاه بیسكویت و كره را با هم مخلوط كنید و در قالب بریزید و خوب بفشارید. سپس قالب را در یخچال بگذارید. حالا آب پرتقال را در كاسه كوچكی بریزید و ژلاتین را رویش بپاشید و به روش بن ماری حل كنید.

اكنون پنیر خامه‌ای و شكر را اندكی با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس آبلیمو، پوست لیمو و ژلاتین حل شده را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. اینك خامه را نیز درون این مایه بریزید و به آرامی هم بزنید.

حالا سه چهارم از دانه‌های انگور را از وسط نصف كنید و درون مایه فراهم كرده بریزید. آن‌گاه مایه چیز‌كیك را درون قالب، روی بیسكویت بریزید و رویش را صاف كنید. اینك قالب را در یخچال بگذارید و صبر كنید تا چیز‌كیك، قدری ببندد.

اكنون باقیمانده انگور را به شكل زیبائی روی چیز‌كیك بچینید و ژله حلكرده آلوورا را كم‌كم روی آن بریزید و هربار قالب را در یخچال بگذارید. آن‌گاه چیز‌كیك را یك شب یا دست كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود. حالا چیز‌كیك را به آرامی از قالب درآورید و برای پذیرائی، در ظرف زیبائی قرار دهید.

یادآوری: برای تهیه ژله آلوورا، پودر ژله را در كاسه مناسبی بریزید و آب جوش را به آن بیفزائید و خوب مخلوط كنید. آن‌گاه آب سرد را بیفزائید و هم بزنید. سپس بگذارید محلول ژله كاملا خنك شود و بعد آن را مصرف كنید.   

 

برچسب ها: چیز کیکچیز‌كیك انگورروش تهیه چیز کیککیک پنیرانگور تعداد بازديد: 1916 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟