Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 15:04

کیک شکلاتی سیاه

کیک شکلاتی سیاه

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم

پودرکاکائو.......................50 گرم

آب‌جوش......................دو سوم پیمانه

شیر گرم.......................یک‌سوم پیمانه

آرد..................210 گرم

جوش‌شیرین.......................1 قاشق چایخوری

نمک...................یک‌دوم قاشق چایخوری

کره نرم........................150 گرم

شکر......................یک‌ونیم پیمانه

تخم‌مرغ درشت........................3 عدد

 وانیل.............................یک‌هشتم قاشق چایخوری

 

مواد لازم برای کرم میانی:

شکلات تلخ.......................120 گرم

شکلات شیری.................120 گرم

کرم شکلاتی صبحانه.....................300 گرم

خامه صبحانه............................یک پیمانه

 

مواد لازم برای تزئین:

شکلات تلخ..............................120 گرم

روش‌تهیه

شکلات تلخ مورد نیاز برای تزئین کیک را به روش بن‌ماری ذوب کرده و روی یک تکه کاغذ روغنی به اندازه 36 در 40 سانتی‌متر بریزید. به کمک پالت شکلات را همه جای کاغذ روغنی پخش کنید. یک تکه کاغذ روغنی دیگر با اندازه مشابه را روی آن گذاشته و هوای بین کاغذ و شکلات را به کمک مالش دست بگیرید. هر دو کاغذ را با هم لوله کرده و حداقل به مدت 2 ساعت در یخچال قرار دهید، به طوری که قسمت انتهایی کاغذ در زیر قرار بگیرد. دو عدد قالب گرد 20 سانتی‌متری را چرب کرده، کاغذ روغنی انداخته و دوباره چرب کنید. مقداری پودرکاکائو روی آن پاشیده و اضافه‌های پودر کاکائو را بتکانید. قالب‌ها را در یخچال قرار دهید. فر را نیز با دمای 175 درجه سانتی‌گراد روشن کنید. روی کاکائو آب‌جوش ریخته و بعد از حل شدن پودر کاکائو، شیر گرم را نیز اضافه کنید و بگذارید تا خنک شود. آرد، جوش‌شیرین و نمک را مخلوط و الک کنید.کره نرم را زده، شکر را به آن اضافه کنید و با دور متوسط همزن به مدت 5 دقیقه هم بزنید. تخم‌مرغ‌ها را یکی‌یکی اضافه کرده و بعد از هر تخم‌مرغ به مدت 1 دقیقه هم بزنید. با آخرین تخم‌مرغ وانیل را نیز اضافه کنید. به تناوب آرد و مخلوط شیری را اضافه کنید و با لیسک یک‌دست نمایید(یعنی ابتدا یک‌سوم آرد، سپس نصف شیر، دوباره یک‌سوم آرد و باقی شیر اضافه را افزوده و در نهایت آرد باقی‌مانده را اضافه کنید). مایه را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و در قالب‌های آماده ریخته و داخل فر قرار دهید. مدت پخت 25 تا 30 دقیقه می‌باشد. بعد از پخت حدود 10 دقیقه صبر کرده، سپس کیک را از قالب درآورده و روی توری مخصوص کیک برگردانید.

بعد از اینکه کیک‌های پخته شده خنک شدند، کرم کیک را  به این صورت آماده کنید:

 شکلات‌های تلخ و شیری را به روش بن‌ماری ذوب کرده و مخلوط کنید.کرم شکلاتی را نیز افزوده و خامه صبحانه را هم با این مواد مخلوط کنید. یک‌سوم کرم آماده شده را روی کیک اولی مالیده و کیک دوم را رویش بگذارید. مابقی کرم را روی کیک و اطراف آن مالیده و با شکلات تزئین کنید. برای تزئین، لوله‌ای را که برای سفت شدن در یخچال قرار داده بودید، با حرکت سریع باز کنید. تکه‌های بزرگ را به دیواره‌ها چسبانده و بقیه را روی کیک پخش کنید.

برچسب ها: کیککیک شکلاتیکیک شکلاتی سیاه تعداد بازديد: 737 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است