Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 09:21

کیک مارسیپان و بلوبری

کیک مارسیپان  و  بلوبری

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6-8 نفر

تخم‌مرغ  5 عدد

شکر 125 گرم

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

آب جوش 1 قاشق سوپخوری

روغن مایع یا کره آبکرده  2 قاشق سوپخوری

آرد 125 گرم

شربت ساده (بار) به میزان لازم

خامه فرم گرفته حدود 500 گرم

مربای بلوبری حدود  3-4 قاشق سوپخوری

خمیر مارسیپان به میزان لازم

رنگ خوراکی سبز به میزان لازم

آشپزباشی - افسانه ظروفی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و کف قالب را به قطر 18 و ارتفاع 9 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زرده تخم‌مرغ‌ها را همراه با سه چهارم از شکر، وانیل و آب جوش با همزن برقی بزنید تا کمرنگ و غلیظ شود.

سپس روغن یا کره را به آن بیفزائید و مخلوط کنید. حالا سفیده تخم‌مرغ‌ها را با  همزن برقی بزنید تا سفید شود و کم کم باقیمانده شکر را به آن اضافه کنید.

اکنون زرده‌ها و سفیده‌های همزده را به آرامی با هم مخلوط نمائید و آرد الک کرده را در دو یا سه نوبت به آن بیفزائید و با لیسک مخلوط سازید.

اینک مایه فراهم کرده را در قالب بریزید و به مدت تقریی 25-30 دقیقه در فر بپزید. کیک را در قالب خنک کنید و بعد آن را از ارتفاع به سه قسمت مساوی برش دهید.

آن‌گاه یکی از برش‌های کیک را روی صفحه مناسبی بگذارید و با شربت مرطوب کنید. حالا قدری از خامه فرم گرفته را با مر بای بلوبری مخلوط نمائید و آن را به گونه‌ای که وسطش برجسته باشد، روی کیک بمالید.

سپس برش دیگری از کیک را روی خامه بگذارید و با شربت مرطوب کنید. حالا قدری خامه فرم گرفتهساده، روی کیک بمالید و دقت کنید که وسط آن اندکی برجسته باشد!

پس از آن، آخرین برش کیک را روی خامه بگذارید و با شربت مرطوب کنید. اکنون رو و اطراف کیک را با باقیمانده خامه بپوشانید و کیک را دست‌کم 2 ساعت در یخچال نگه دارید.

اینک خمیر مارسیپان را به رنگ سبز کمرنگ درآورید و آن را روی سطح پودر شکر پاشیده باز کنید و روی کیک را با آن بپوشانید.

آن‌گاه دوباره کیک را در یخچال بگذارید تا آماده مصرف شود (بهتر است کیک یک شب در یخچال بماند). حال کیک را برای پذیرائی روی ظرف زیبا و مناسبی بگذارید و رویش را با پودر شکر و گل دست ساختتان از خمیر مارسیپان بیارائید

برچسب ها: آشپزباشیافسانه ظروفیکیک بلوبریکیک خانگیکیک خوشمزهکیک مارسیپان تعداد بازديد: 2802 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است