Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 19:50

كیك شكلات و پرتقال

كیك شكلات و پرتقال

shooroshirin3

0 0

متوسط

13 نفر

مواد مورد نیاز

كره  120 گرم

 

شكلات سیاه خردكرده 220 گرم

 

شیر 150 میلی‌لیتر

 

شكر قهوه‌ای  200 گرم

 

پوست پرتقال رنده‌كرده 2 قاشق چایخوری

 

تخم‌مرغ 2 عدد

 

خامه ساده 150 گرم

 

آرد 220 گرم

 

بیكینگ‌پودر یك و یك‌دوم قاشق چایخوری

 

مارمالاد پرتقال  100 گرم

 

مواد لازم برای تهیه كرم گاناش

 

خامه ساده 200 گرم

 

شكلات سیاه خردكرده 200 گرم

 

كره 30 گرم

آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و قالبی به قطر 23 سانتیمتر را چرب نمائید و با كاغذ روغنی بپوشانید. كره، شكلات و شیر را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت ملایم اجاق، بگذارید تا شكلات آب شود. آن‌گاه ظرف را از روی حرارت بردارید و شكر و پوست پرتقال را به آن بیفزائید.

سپس زرده‌های تخم‌مرغ و خامه را با همزن برقی بزنید و آن را به مایه شكلاتی بیفزائید. حالا سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و آن را نیز به مایه فراهم‌كرده اضافه كنید. اكنون آرد و بیكینگ‌پودر را درون مایه بریزید و مخلوط كنید و در قالب بریزید. قالب را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 45-50 دقیقه، كیك را بپزید. همینكه كیك كاملاً خنك شد، آن را از ارتفاع به سه قسمت ببرید.

یكی از لایه‌های كیك را روی میز كار بگذارید و مارمالاد پرتقال را رویش بمالید. سپس لایه بعدی كیك را رویش بگذارید و این بار قدری كرم گاناش روی كیك بمالید و بعد با آخرین لایه كیك روی كرم را بپوشانید. اكنون رو و اطراف كیك كرم گاناش بمالید و در صورت دلخواه اطرافش را با زرورق شكلاتی بیارائید و دست‌كم 6 ساعت در یخچال نگه دارید تا كیك آماده مصرف شود. اینك كیك را برای پذیرائی در دیس زیبا و مناسبی قرار دهید.

روش تهیه كرم گاناش: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات را بیفزائید و مخلوط كنید تا شكلات در خامه حل شود. سپس كره را بیفزائید و كرم را از روی حرارت بردارید و بگذارید كاملاً خنك شود.

 

برچسب ها: کیکآموزش کیککیک پرتقالروش تهیه کیککیک با پرتقالمواد اولیه کیکكیك شكلات و پرتقالکیک با شکلات تعداد بازديد: 1669 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است