Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 6 مرداد 1403 - 03:56

کیک فندقی با مرنگ و مارمالاد

کیک فندقی با مرنگ و مارمالاد

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 8-10 نفر

تخم‌مرغ 5 عدد

شکر 125 گرم

اسانس وانیل 1 قاشق چایخوری

آب جوش 2 قاشق سوپخوری

روغن مایع یک‌چهارم پیمانه

آرد 125 گرم

فندق بی‌نمک (آسیاب ‌کرده) 35 گرم

خامه فرم گرفته حدود 300 گرم

مارمالاد تمشک به میزان لازم

مواد لازم برای تهیه مرنگ:

سفیده تخم‌مرغ 4 عدد

شکر دانه ‌ریز 200 گرم

آشپزباشی - افسانه ظروفی

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم کنید و کف قالب را به قطر 20 سانتیمتر با کاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را در کاسهمناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا کمرنگ شوند.

سپس شکر را کم‌کم به تخم‌مرغ‌ها بیفزائید و همچنان همزن را روشن نگه دارید. حالا وانیل، آب جوش و روغن مایع را افزوده و مخلوط سازید و بعد آرد و فندق را درون این مایه بریزید و به آرامی هم بزنید.

اکنون مایه به دست آمده را در قالب بریزید و کیک را به مدت تقریبی 35-45 دقیقه در فر بپزید. همینکه کیک خنک شد، آن را از ارتفاع به سه قسمت مساوی برش دهید و هر لایه کیک را با شربت ساده مرطوب نمائید و خامه و مارمالاد بمالید. لایه‌های کیک را روی هم بگذارید و کیک را روی ظرف زیبا و مناسبی قرار دهید. اینک وسط کیک را با مارمالاد بپوشانید و اطرافش را با مرنگ بیارائید. آن‌گاه روی مرنگ تورچ بگیرید تا اندکی برشته شود.

روش تهیه مرنگ: سفیده تخم‌مرغ‌ها را یکی دو ساعت در دمای محیط نگه دارید تا شکر در آن حل شود. آن‌گاه سفیده‌ها را در کاسه‌ای که بهتر است فلزی باشد بریزید و با همزن برقی بزنید تا سفید شود.

سپس شکر را کم‌کم بیفزائید و همچنان به همزدن ادامه دهید تا مرنگ صاف و براقی حاصل شود. حالا مرنگ را در کیسه شیرینی دارای ماسوره (سنت انوره) بریزید و کیک را بیارائید.

برچسب ها: انواع کیکآشپزباشیافسانه ظروفیکیک فندقیکیک پزیکیک با مرنگ و مارمالاد تعداد بازديد: 2637 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است