Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 02:21

موس‌كيك پرتقال

موس‌كيك پرتقال

shooroshirin

0 0

متوسط

40 دقیقه

8 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم براي 6-8 نفر

كره ................175 گرم

شكر دانه ريز............... 175 گرم

تخم‌مرغ........... 4 عدد

آرد .............200 گرم

بيكينگ پودر............. 1 قاشق چايخوري

پودر كاكائو.............. 1 قاشق سوپخوري

شكلات آبكرده............. 50 گرم

فيلة پرتقال............ در صورت تمایل براي تزئين

 

مواد لازم براي تهية موس:

تخم‌مرغ (زرده و سفيده جدا) ..................2 عدد

شكر دانه ريز............. 50 گرم

آب پرتقال تازه............ 200 ميلي‌ليتر

پودر ژلاتين......... 2 قاشق چايخوري

آب............ 3 قاشق سوپخوري

خامه فرم گرفته ...........300 گرم

آشپزباشی - مهدیس رحیمیان:

روش‌تهیه

كره و شكر را در كاسة ‌مناسبي بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا صاف و يكدست شود. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها را يكي يكي بيفزائيد و مخلوط كنيد. سپس آرد، بیكينگ‌پودر و پودر كاكائو را درون اين مايه بريزيد و بعد شكلات را به آن بيفزائيد. حالا اين مايه را در قالب كمربندي چربكرده به قطر 20 سانتيمتر بريزيد و كيك را به مدت تقريبي 40 دقيقه، در فر گرم كرده با دماي 180 درجه سانتيگراد بپزيد. اكنون كيك را روي پنجرة سيمي قرار دهيد تا خنك شود. آن‌گاه كيك را از قالب خارج كنيد و بگذاريد كاملاً خنك شود. بعد كيك را از ارتفاع به 2 قسمت مساوي تقسيم كنيد، قالب را بشوئيد و خشك كنيد و يكي از برش‌هاي كيك را در قالب بگذاريد. آن‌گاه موس فراهم كرده را روي كيك بريزيد و بگذاريد اندكي ببندد سپس لاية‌ بعدي كيك را روي موس بگذاريد و قالب را با كاغذ آلومينيومي بپوشانيد. حالا موس كيك را دست‌كم 6 ساعت يا يك شب در يخچال نگه داريد تا آماده سرو شود. در صورت دلخواه مي‌توانيد موس كيك را با خامه و فيله‌هاي پرتقال بيارائيد.

 

روش تهيه موس:

پودر ژلاتين را روي آب بپاشيد و آن را به روش بن‌ماري حل كنيد. آن‌گاه زردة‌ تخم‌مرغ‌ها و شكر را با همزن برقي بزنيد تا غليظ و كم‌رنگ شود. سپس آب پرتقال را همراه با محلول ژلاتين به زرده‌هاي تخم‌مرغ افزوده و مخلوط سازيد. حالا سفيدة تخم‌مرغ‌ها را در كاسة مناسبي بريزيد و با همزن برقي بزنيد تا سفيد شود و کاملاً فرم بگيرد.

آن‌گاه سفيدة تخم‌مرغ را در سه نوبت به ماية فراهم كرده بيفزائيد و به آرامي مخلوط نمائيد اكنون خامة‌ فرم گرفته را نيز درون موس بريزيد و آن را به آرامي هم بزنيد تا صاف و يكدست شود.

 

خواص  پرتقال

همانطوریکه میدانیم پرتقال یکی از قدیمی ترین و پرمصرف ترین مرکبات است که بشر از آن تا کنون استفاده کرده است و خواص پرتقال بخصوص در تصفیه خون و بسیاری از بیماری ها مفید است‌.ویتامینC یکی از عوامل مهم مهارکننده سرطان است که پرتقال منبع این ویتامین محسوب می شود.

برچسب ها: کیککیک پرتقالیموس‌كيك پرتقالطرز تهیه موس‌كيك پرتقال تعداد بازديد: 422 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است