Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 23:50

طرز تهیه کیک كاپوچینو

طرز تهیه کیک كاپوچینو

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم کیک كاپوچینو

تخم‌مرغ 5 عدد

 

پودر شكر  120 گرم

 

وانیلین یك چهارم قاشق چایخوری

 

پودر كاكائو  45 گرم

 

مواد لازم برای تهیه كرم پنیر

 

پنیر خامه‌ای بی‌نمك 225 گرم

 

پودر شكر 45 گرم

 

دارچین  یك چهارم قاشق چایخوری

 

خامه فرم گرفته  150 گرم

 

شكلات سیاه رنده كرده  30 گرم

 

مواد لازم رویه

 

خامه فرم گرفته  300 گرم

 

قهوه فوری آسیاب كرده  2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی- افسانه ظروفی

طرز تهیه کیک كاپوچینو

زرده‌های تخم‌مرغ را در كاسه مناسبی بریزید و نیمی از پودر شكر و وانیلین را به آن بیفزائید آن‌گاه با همزن برقی بزنید تا مایه، غلیظ شود.

سفیده‌های تخم‌مرغ را در كاسه دیگری بریزید و با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرد. حالا به تدریج باقیمانده پودر شكر را به آن بیفزائید. اكنون زرده و سفیده زده شده را، به آرامی با یكدیگر مخلوط كنید و پودر كاكائوی الك كرده را نیز به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

سپس مایه را در سینی 25×35 سانتیمتری-  كه آن را با كاغذ روغنی پوشانده‌اید- بریزید و در همه جای قالب، به یك اندازه صاف كنید و در فر (تاون) گرم شده با دمای 200 درجه سانتیگراد، به مدت تقریبی 15 دقیقه بپزید.

پس از خنك شدن، كیك را از درازا سه قسمت كنید و بین هر یك از لایه‌های آن، كرم پنیر بمالید. حالا لایه‌های كیك را روی هم قرار دهید و كمی بفشارید تا هنگام برش، لایه‌های كیك از هم جدا نشوند.

اكنون رو و اطراف كیك را با مواد رویه بپوشانید و به كمك ماسوره كنگره‌دار، با خامه، روی كیك نوارهای ضربدری شكل بكشید و با دراژه‌های قهوه، تزئین كنید.

 

برچسب ها: کیکآموزش شیرینیآشپزباشیافسانه ظروفیكیك كاپوچینوروش تهیه كیك كاپوچینومواد لازم كیك كاپوچینوکاپوچینوطرز تهیه کیک كاپوچینو تعداد بازديد: 2382 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است