Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 01:11

جعبه شكلاتی

جعبه شكلاتی

shooroshirin6

0 0

سخت

6 نفر

مواد مورد نیاز

 تخم‌مرغ 3 عدد

 

شكر 75 گرم

 

وانیلین یك‌چهارم قاشق چایخوری

 

آرد 50 گرم

 

پودر كاكائو 25 گرم

 

نمك یك پینچ

 

شكلات آب كرده حدود 600 گرم

 

زرورق شكلات به میزان لازم

 

مواد لازم كرم گاناش:

 

خامه 200 گرم

 

شكلات 300 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد، گرم كنید و كف قالب مربعی به اندازه 20سانتیمتر را با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه زرده‌های تخم‌مرغ را با وانیلین و 50 گرم از شكر، با همزن برقی بزنید تاغلیظ و كمرنگ شود.

سپس سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید و كم‌كم باقیمانده شكر را به آن بیفزائید. حالا زرده‌ها و سفیده‌های تخم‌مرغ را به آرامی با هم مخلوط كنید و آرد، پودر كاكائو و نمك را به این مایه بیفزائید و مخلوط سازید.

اكنون مایه فراهم‌كرده را در قالب بریزید و به مدت تقریبی 30 دقیقه، در فر بپزید. كیك را در قالب خنك كنید. اینك كیك را از ارتفاع به سه لایه ببرید و روی هر یك از لایه‌های كیك، قدری كرم گاناش بمالید.

حال لایه‌های كیك را روی هم بگذارید و به اطراف كیك نیز كرم گاناش بمالید. آن‌گاه زرورق را به اندازه عرض و كمی بلندتر از ارتفاع كیك ببرید و روی هر قسمت، شكلات آبكرده بمالید. سپس بگذارید شكلات كاملاً سفت شود.

حالا تكه‌های زرورق شكلاتی را در اطراف كیك قرار دهید و كیك را در فریزر بگذارید. در این میان در جعبه شكلاتی را آماده كنید. از باقیمانده زرورق به اندازه در كیك و برای تزئین در جعبه، نوارهائی به طول تقریبی 13 سانتیمتر و عرض 4 سانتیمتر، از زرورق ببرید.

اكنون روی زرورق در جعبه، شكلات بمالید و بگذارید كاملاً سفت شود، سپس آن را در فریزر قرار دهید. روی نوارهای بریده شده از زرورق نیز شكلات بمالید و همین كه شكلات نیم‌بند شد، زرورق را مانند شكل تا كنید و كنار بگذارید تا شكلات كاملاً ببندد.

اینك زرورق در جعبه و نوارها را جدا كنید و مطابق شكل روبان‌های شكلاتی را با شكلات آبكرده، روی در جعبه بچسبانید. حالا كیك را از فریزر بیرون آورید و زرورق اطراف كیك را جدا كنید، ترافل آلو را روی كیك بچینید و در جعبه را رویش قراردهید. كیك را برای پذیرائی در دیس زیبائی بگذارید.

روش تهیه كرم گاناش: خامه را در ظرف مناسبی بریزید و روی حرارت بگذارید تا گرم شود. آن‌گاه شكلات خردكرده را به آن بیفزائید و مخلوط كنید تا كرم صاف و یكدستی حاصل شود. سپس صبر كنید تا كرم خنك شود. حالا آن را در یخچال بگذارید تا كاملاً سفت و قابل مالیدن روی كیك شود.

 

برچسب ها: کیکجعبه شكلاتیجعبه تزئینی شکلاتیتزئین کیک شکلاتیکیک با زرورق شکلاتی تعداد بازديد: 2595 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این دستور چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است