Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:30

هلیم بادمجان

هلیم بادمجان

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

گوشت گردن 1/5 كیلوگرم

 

پیاز درشت 1 عدد

 

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

 

فلفل یك دوم قاشق چایخوری

 

نمك 1 قاشق چایخوری

 

بادمجان قلمی بدون تخم  3 كیلوگرم

 

برنج  1 پیمانه

 

كشك  750 گرم

 

روغن  100 گرم

 

نعنا خشك 2 قاشق سوپخوری

 

زردچوبه 1 قاشق چایخوری

 

فلفل سیاه یك‌دوم قاشق چایخوری

 

زعفران حل‌كرده  یك‌دوم قاشق چایخوری

 

پیازداغ 1 پیمانه

آشپزباشی

 

گوشت را همراه با پیاز، زردچوبه، فلفل و به میزان كافی آب، در قابلمه مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا گوشت بپزد. آن‌گاه نمك را بیفزائید و بگذارید آب گوشت كشیده شود و در حدود یك پیمانه آب داشته باشد. حالا گوشت را با گوشتكوب بكوبید و هراز گاهی قدری از آب باقیمانده به آن بیفزائید تا گوشت، نرم و لطیف شود.

پوست بادمجان‌ها را بگیرید و خلالی خرد كنید. اكنون بادمجان، برنج و قدری آب در قابلمه بریزید و روی اجاق قرار دهید تا بپزد و آبش كشیده شود. همین‌كه مخلوط خنك شد، آن را در كاسه دستگاه غذاساز یا مخلوط‌كن بریزید و له كنید. سپس گوشت و مخلوط بادمجان را در قابلمه مناسبی بریزید و با هم مخلوط سازید. كشك را هم بیفزائید و روی حرارت ملایم مرتب هم بزنید.

اینك روغن را در ظرف مناسبی بریزید و روی اجاق قرار دهید تا داغ شود. بعد از روی اجاق بردارید و نعنا خشك را بیفزائید. حالا نیمی از آن را برای تزئین نگه دارید و زردچوبه، فلفل و نیمی از پیازداغ را با نعنا‌ داغ و زعفران مخلوط كنید و 1 دقیقه روی حرارت تفت دهید و به مخلوط گوشت و بادمجان بیفزائید. اینك هلیم بادمجان را در ظرف مناسبی بكشید و با نعنا داغ، كشك، زعفران و پیاز داغ، تزئین نمائید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیهلیم بادمجانآشپزباشیروش تهیه هلیم بادمجانهلیم با بادمجانمواد لازم هلیم بادمجانتهیه هلیم بادمجان تعداد بازديد: 1379 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟