Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 11:51

سوپ پیاز

سوپ پیاز

shooroshirin

0 0

متوسط

10 دقیقه

6 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6 نفر

کره.............60 گرم

پنیر رنده شده...............۱۳۰ گرم

نان تست سفید و خشک................ 6 تکه

عصاره گوشت.................... 5/1 لیتر

پیاز پوست کنده و خلالی خردشده.............. ۴ عدد بزرگ

برگ بو................... 1 پر

ابزار و وسایل مورد نیاز

یک دیگ بزرگ، ۶ عدد کاسه نسوز، سینی محکم مخصوص فر، چاقوی سرآشپز قاشق چوبی زمان تهیه مواد: حدود ۲۰ دقیقه (برای خرد کردن سبزیجات)

 

یادآوری

یادآوری! وقتی سوپ‌های غلیظی مانند این سوپ را آهسته می‌جوشانید، هر از گاهی آن را هم بزنید و کف دیگ را با قاشقی چوبی بتراشید و نگذارید سوپ به کف دیگ بچسبد و بسوزد. اگر لازم بود، مقداری آب اضافه کنید. اگر غذا را سوزاندید، قسمت‌های نسوخته را داخل دیگ دیگری بریزید.

 

روش‌تهیه

کره را داخل یک قابلمه بزرگ بریزید و آن را روی شعله متوسط بگذارید تا آب شود. پیازها را داخل قابلمه بریزید. پیاز ابتدا زیاد به نظر می‌رسد اما وقتی پخته شود، حجم آن کم می‌شود. پیازها را هم بزنید تا به کره آغشته شوند و حدود ۱۰ دقیقه آنها را تفت دهید تا نرم شوند. نیمی از عصاره گوشت را به غذا اضافه کنید و آن را هراز گاهی هم بزنید تا حجم عصاره کم و بخار شود، همزمان کف قابلمه را بتراشید تا مواد چسبیده به کف آن، کنده و جزئی از سوپ شوند. باقیمانده عصاره و برگ بو را اضافه کنید. در دیگ را بگذارید تا بجوشد. شعله را کم کنید و بگذارید به مدت ۱۵ دقیقه آهسته بجوشد. هرازگاهی آن را هم بزنید. برگ بو را از سوپ خارج کنید و دور بیندازید. سوپ را با ملاقه داخل ۶ کاسه بریزید. یک تکه نان در هر کدام از کاسه‌ها بگذارید و روی هر یک از آنها یک ششم از پنیری را که دارید بپاشید. کاسه‌ها را روی سینی محکم مخصوص فر بگذارید. فر را روشن کنید و با احتیاط سینی فر را در بالاترین قسمت بگذارید مراقب باشید چرا که غذا خیلی زود می‌سوزد. وقتی پنیرها به رنگ طلایی در آمدند (حدود الى ۲ دقیقه بیشتر طول نخواهد کشید)، با احتیاط سینی فر را بیرون بیاورید و سوپ را سرو کنید.

  به ازای هر نفر: ۳۶۴ کالری (۱۳۱ کالری از چربی‌ها)؛ ۱۵ گرم چربی (۸ گرم چربی اشباع شده)؛ ۳۷ میلی‌گرم

رول؛ ۱۶۰۶ میلی‌گرم سدیم؛ ۴۱ گرم کربوهیدرات (۳ گرم فیبر خوراکی)؛ ۱۶ گرم پروتئین

 

 

نکته

غذایی دلپذیر برای مهمانی‌ها محسوب می‌شود، هرچند درست کردن آن برای شام خانگی نیز کار بسیار راحتی است.

برچسب ها: سوپ پیازطرز تهیه سوپ پیازخواص سوپ پیاز تعداد بازديد: 739 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟