Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 19:31

آش در هم جوش | طرز تهیه آش

آش در هم جوش | طرز تهیه آش

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

جهت تهیه آش در هم جوش:

نخود 100 گرم

 

لوبیا قرمز  100 گرم

 

لوبیا چیتی 100 گرم

 

عدس 100 گرم

 

چغندر 500 گرم (در صورت دلخواه)

 

برنج 150 گرم

 

بادمجان 3 عدد

 

سبزی (تره، جعفری، گشنیز، نعنا، ترخون، مرزه، شنبلیله، برگ چغندر)  1 كیلوگرم

 

كشك سائیده  1 پیمانه

 

پیاز داغ، سیر داغ، نعنا داغ به میزان دلخواه

 

نمك، فلفل، زردچوبه  به میزان لازم

آشپزباشی- آرزو صفری

 

به منظور پخت آش در هم جوش، نخود و هر دو لوبیا را از 12 ساعت قبل بخیسانید و با 2 لیتر آب و كمی نمك، روی حرارت قرار دهید تا نیم پز شود، سپس عدس و چغندر خرد كرده را اضافه نمائید و منتظر بمانید تا مغز پخت شوند.

برنج را با 1 لیتر آب، قدری نمك، فلفل و زردچوبه، روی حرارت قرار دهید و پس از نیم ساعت كه دانه‌های آن باز شد، بادمجان‌های خرد و سرخكرده را با سبزی به آش بیفزائید و روی حرارت ملایم قرار دهید. پس از پخت كامل، نیمی از پیاز داغ، نعنا داغ و سیر داغ را -كه با فلفل و زردچوبه تفت داده‌اید - به برنج در حال جوش بیفزائید تا آش كاملاً رنگ بگیرد و مزه‌دار شود.

سپس حبوبات را به ظرف برنج منتقل كنید و حدود 20 دقیقه‌ی دیگر  آش را روی اجاق بجوشانید. بعد اجاق را خاموش كنید و كشك را بیفزائید و هم بزنید، حالا آش را در كاسه‌ی مناسبی بریزید و روی آن را با نعنا داغ، سیر داغ، پیاز داغ، كشك زعفرانی، زعفران حل كرده و كشك سفید تزئین نمایید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشآشپزباشیآرزو صفریروش تهیه آشآش در هم جوشروش تهیه آش در هم جوشمواد لازم آش در هم جوش تعداد بازديد: 2026 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟