Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 09:10

چكوی میگو با سوراغ

چكوی میگو با سوراغ

shooroshirin3

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

روغن مایع  به میزان لازم

 

پیاز خردكرده  2 عدد

 

زردچوبه  به میزان لازم

 

ادویه كاری یا فلفل تند  1 قاشق سوپخوری

 

گوجه‌ فرنگی رنده كرده  1عدد

 

سوراغ  4 تا 5 قاشق غذاخوری

 

آب  4 تا 5 پیمانه

 

میگوی لافتی (میگوی ریز خشك)  250 گرم

 

ماش نیم پز  1 پیمانه

 

برنج  3 پیمانه

آشپزباشی

 

در تابه‌ای مقداری روغن بریزید و پیاز را در آن تفت دهید تا طلائی رنگ شود. آن‌گاه زردچوبه، فلفل یا ادویه كاری را بیفزائید و كمی تفت دهید.

سپس گوجه‌فرنگی را در تابه بریزید و بعد از چند دقیقه میگوها را - كه از یك ساعت قبل خیسانده‌اید - اضافه كنید و تفت دهید. حالا سوراغ را در آب حل كنید و پس از صاف كردن، آن را به میگوها اضافه كنید.

بعد از آن كه چند جوش زد، ماش نیم‌ پز و برنج را به مخلوط قبلی بیفزائید و حرارت اجاق را زیاد كنید تا آب برنج كشیده شود. آن‌گاه صبر كنید تا برنج دم بكشد. اكنون چكوی میگو را در دیس زیبائی بكشید و مصرف كنید.

یادآوری 1: به دلیل شور بودن سوراغ، در این غذا از نمك استفاده نكنید. چنانچه سوراغ در دسترس نبود، می‌توانید آن را حذف نمائید و فقط به مقدار لازم آب به برنج بیفزائید.

یادآوری 2: سوراغ، از مخلوط كردن نوعی ماهی به نام «مُمَخ» و نوعی گل سرخ به نام «گِلك» - كه از گیاهان مخصوص جزیره هرمز می‌باشد - همراه با نمك و پوست نارنج به دست می‌آید.

مخلوط فوق را در حلب می‌ریزند و آن را در مقابل حرارت آفتاب گرم جزیره قرار می‌دهند تا تبدیل به محلول قرمز رنگی شود كه به آن سوراغ می‌گویند.

 

برچسب ها: آشپزباشیچكوی میگو با سوراغروش تهیه چکوی میگومواد لازم چکوی میگوتهیه چکوی میگوچکوی میگو تعداد بازديد: 1533 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟