Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 22:11

لازانیای اسفناج

لازانیای اسفناج

shooroshirin1

0 0

متوسط

7 نفر

مواد مورد نیاز

روغن مخصوص سرخ كردنی4 قاشق سوپخوری

 

سیر له كرده 6 حبه

 

فیله مرغ خرد كرده 400 گرم

 

اسفناج خرد كرده 500 گرم

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

پودر آویشن  یك قاشق چایخوری

 

پیاز سرخكرده  2 قاشق سوپخوری

 

ورق لازانیا  500 گرم

 

سس سفید 2 پیمانه

 

پنیر موزارلای رنده كرده 300 گرم

 

مواد لازم برای تهیه 2 پیمانه سس سفید

 

كره 50 گرم

 

آرد  4 قاشق سوپخوری

 

شیر  750 میلی‌لیتر (3 پیمانه)

 

نمك‌وفلفل به میزان لازم

آشپزباشی – سرور چاووشی

 

در تابه مناسبی روغن بریزید، سیر و فیله مرغ را تفت دهید. اینك اسفناج را به آن بیفزائید و 5 دقیقه تفت دهید. حالا نمك، فلفل، آویشن و پیاز سرخكرده را اضافه كنید و مخلوط نمائید.

اكنون ظرف نسوزی به گنجایش تقریبی 4 لیتر را با كمی روغن چرب كنید، یك لایه از ورقه‌های لازانیا – خشك – را در آن قرار دهید. رویش را با مواد فراهم كرده بپوشانید و یك‌چهارم پیمانه سس سفید بریزید و روی آن پنیر بپاشید.

این كار را تكرار كنید تا مواد، سس سفید و پنیر تمام شود. دقت داشته باشید كه لایه پایانی از سس سفید و پنیر باشد. حالا ظرف را به مدت تقریبی 45-50 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید تا پنیر طلائی رنگ شود و ورقه‌های لازانیا پخته شود.

روش تهیه سس سفید: كره را در تابه كوچكی بریزید، آرد را به آن بیفزائید و تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود اما رنگ آن تغییر نكند. حالا شیر را به‌تدریج به آن بیفزائید و مرتب هم بزنید تا آرد گلوله نشود.

صبر كنید تا به جوش آید. سپس سس را به مدت تقریبی 5-8 دقیقه بجوشانید تا كمی غلیظ شود. برای پخت این نوع از لازانیا نباید از سس سفید بسیار غلیظ استفاده كرد. در پایان پخت نمك و فلفل را به سس بیفزائید و از روی حرارت بردارید.

 

برچسب ها: آشپزی با اسفناجلازانیای اسفناجلازانیاانواع لازانیامواد اولیه لازانیاطرز تهیه لازانیاآموزش لازانیا تعداد بازديد: 1534 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است