Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 05:03

تارتاتین گوجه‌فرنگی

تارتاتین گوجه‌فرنگی

shooroshirin3

0 0

متوسط

4 نفر

مواد مورد نیاز

آرد 100 گرم

 

كره‌ سرد و خرد كرده 50 گرم

 

آب یخ یك‌دوم قاشق سوپخوری

 

سركه‌ بالزامیك 1 قاشق سوپخوری

 

شكر قهوه‌ای روشن 1 قاشق چایخوری

 

گوجه‌فرنگی مینیاتوری  400 گرم

 گروه آشپزی

 

آرد و كره را در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شكل خرده‌نان درآید. آن‌گاه آب را بیفزائید و دوباره دستگاه را روشن كنید تا خمیر نرم و مناسبی به دست آید. سپس خمیر را در كیسه‌ نایلونی قرار دهید و 30 دقیقه در یخچال نگه دارید.

اكنون فر را با دمای 200 درجه‌ سانتیگراد گرم كنید و قالبی را به قطر 20 سانتیمتر، چرب كنید و كف آن را با كاغذ روغنی بپوشانید. حالا سركه و شكر را با هم مخلوط كنید و روی كاغذ روغنی بریزید.

اینك گوجه‌فرنگی‌ها را رویش بچینید. به گونه‌ای كه گوجه‌فرنگی‌ها، كف قالب را بپوشاند. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، به قطر تقریبی 23 سانتیمتر باز كنید و آن را روی گوجه‌فرنگی‌ها قرار دهید. اضافی‌های اطراف خمیر را به رو تا كنید و تارتاتین را به مدت تقریبی 25 دقیقه یا تا زمانیكه طلائی‌رنگ شود، در فر بپزید.

حالا تارتاتین را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه، روی ظرف مناسب پذیرائی برگردانید و باقیمانده‌ی مخلوط سركه و شكر درون قالب را رویش بریزید.

 

برچسب ها: گوجه فرنگیآشپزی با گوجه فرنگیتارتاتین گوجه‌فرنگیتارتاتینآموزش تارتاتینروش تهیه تارتاتینمواد لازم تارتاتین تعداد بازديد: 1367 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است