Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 29 اسفند 1402 - 05:44

كباب گوشت برشته

كباب گوشت برشته

shooroshirin5

0 0

آسان

4 نفر

مواد مورد نیاز

فیله‌ی گوساله 750 گرم

 

بادام‌زمینی بو داده 100 گرم

 

پیازچه‌ی خرد كرده 1 قاشق سوپخوری

 

سیر خرد كرده 2 حبه

 

زنجفیل رنده كرده 1 قاشق سوپخوری

 

گشنیز خرد كرده 2 قاشق سوپخوری

 

عسل 1 قاشق سوپخوری

 

سس ماهی (fish sauce) سه قاشق سوپخوری

 

اسپاگتی 200 گرم

 

نمك 1 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

گوشت را به مكعب‌های 2 سانتیمتری خرد كنید. آن‌گاه بادام زمینی، پیازچه، سیر، زنجفیل، گشنیز، عسل و سس ماهی را در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد خرد شوند.

حالا گوشت را در این مخلوط بخوابانید و 3 ساعت در یخچال نگه‌ دارید. سپس گوشت را به سیخ بكشید و روی منقل یا كباب‌پز كباب كنید.

اسپاگتی و نمك را در ‌آب‌جوش بریزید و پس از هشت دقیقه آبكشی كنید. اكنون اسپاگتی را در 4 بشقاب پذیرائی بریزید و كباب را رویش قرار دهید و میل كنید. 

نكات خواندنی

برای جلوگیری از آلودگی گوشت در منزل باید در صورت پاك كردن سبزی خام و آلوده هرگز به گوشت دست نزنید. مگر آن‌كه پیشاپیش با آب و صابون دستان‌تان را شست و شو دهید.

در صورت دست زدن به گوشت هنگام آماده‌سازی آن، هرگز به سایر مواد غذائی دست نزنید، مگر آن‌كه باز هم با آب و صابون دستان‌تان را بشوئید.

پس از استفاده از چاقو، تخته‌ برش و غیره برای گوشت و قبل از استفاده از آن‌ها برای سایر مواد غذائی باید وسایل مزبور را با آب گرم و مواد شوینده شست‌و شو دهید.

 

برچسب ها: آشپزی مللآموزش آشپزیآشپزی با گوشتآموزش کبابانواع کبابكباب گوشت برشتهانواع ملل تعداد بازديد: 2116 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است