Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 00:53

اردور بادمجان و بادام

اردور بادمجان و بادام

shooroshirin5

0 0

آسان

8 نفر

مواد مورد نیاز

نمك 1 قاشق چایخوری

 

بادمجان 1 عدد متوسط

 

روغن زیتون 1 قاشق سوپخوری

 

پنیر چدار خرد كرده 100 گرم

 

گوجه‌فرنگی خشك، خرد كرده 12-16 عدد

 

جعفری خرد كرده 1 دسته

 

نمك و فلفل به میزان لازم

 

بادام آسیاب كرده 4 قاشق سوپخوری

 

پنیر پارمسان رنده كرده 4 قاشق سوپخوری

 

تخم‌مرغ همزده 1 عدد

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- منیژه غفوری

 

در قابلمه‌ی مناسبی، آب سرد بریزید و نمك را به آن بیفزائید و هم بزنید تا حل شود. آن‌گاه بادمجان را به عرض تقریبی 6 میلیمتر، حلقه حلقه كنید و 20-30دقیقه، در آب و نمك نگه دارید. سپس بادمجان را آبكشی و خشك كنید. حالا فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و سینی نسوز مناسبی را با روغن زیتون چرب كنید.

اكنون نیمی از حلقه‌های بادمجان را در سینی بچینید و پنیر چدار، گوجه‌فرنگی خشك و جعفری را رویشان قرار دهید. سپس اندكی نمك و فلفل بزنید و باقیمانده‌ی حلقه‌های بادمجان را رویش بگذارید. اینك بادام آسیاب كرده و پنیر پارمسان را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

تخم‌‌مرغ را هم در ظرف دیگری بریزید. آن‌گاه اردور بادمجان را ابتدا در تخم‌مرغ بزنید و بعد در مخلوط بادام و پنیر پارمسان بغلتانید و در سینی بچینید. حالا بادمجان را 20دقیقه، در فر بپزید. بعد آنها را برگردانید و 20 دقیقه‌ی دیگر بپزید تا دو طرف بادمجان‌ها طلائی‌رنگ شود. این اردور را گرم میل كنید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با بادمجانغذا با بادمجاناردور بادمجان و بادامآموزش اردورانواع اردوراردور تعداد بازديد: 1481 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است