Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 23:26

گراتن كدو‌حلوائی با پنیر

گراتن كدو‌حلوائی با پنیر

shooroshirin6

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

 كدو حلوائی یك و نیم كیلو گرم

كره 30 گرم

سیر له كرده 2 حبه

خرده نان 30 گرم

پنیر پارمسان رنده كرده 40 گرم

نمك یك چهارم قاشق چایخوری

فلفل سیاه یك هشتم قاشق چایخوری

جعفری خرد كرده برای تزئین 2 قاشق سوپخوری

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- ایران کوهستانی

 

كدو‌حلوائی را از درازا نصف كنید و از هر قسمت برش‌هائی به ضخامت تقریبی یك و نیم سانتیمتردرآورید. آن‌گاه كدو‌حلوائی را در ظرف نسوز چربكرده به اندازه تقریبی 5/22×5/32 سانتیمتر بچینید. به گونه‌ایكه برش‌های كدو اندكی روی هم قرار بگیرند. سپس كره را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق آب كنید.

حالا سیر را افزوده و تفت دهید و بعد خرده نان، پنیر و 1 قاشق سوپخوری از مخلوط سیر و كره را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید. آن‌گاه باقیمانده مخلوط كره و سیر را به كمك قلم‌مو، روی كدو‌ها بمالید و نمك و فلفل بپاشید. سپس مخلوط خرده نان و پنیر را نیز روی كدو‌حلوائی بریزید.

اینك گراتن كدو را به مدت تقریبی 30-40 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد قرار دهید و بعد دمای فر را به 200 درجه سانتیگراد برسانید و 5-10 دقیقه دیگر، گراتن را بپزید. هنگام پذیرائی، روی گراتن را با جعفری بیارائید. 

 

برچسب ها: گراتن كدو‌حلوائی با پنیرآموزش گراتن کدو حلواییمواد لازم گراتنآموزش انواع گراتنگراتن تعداد بازديد: 1390 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است