Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 8 اردیبهشت 1403 - 00:40

كوكوی بادمجان و تره‌فرنگی

كوكوی بادمجان و تره‌فرنگی

shooroshirin5

0 0

آسان

5 نفر

مواد مورد نیاز

بادمجان 5 عدد درشت

روغن زیتون 3 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده 1 عدد متوسط

زردچوبه یك‌دوم قاشق چایخوری

سیر له كرده 1-2 حبه

تره‌فرنگی حلقه‌ای خرد كرده   1 عدد درشت

نمك و فلفل سیاه به میزان لازم

گردوی خرد كرده 1-2 قاشق سوپخوری

جعفری خرد كرده    1 دسته‌ی 50 گرمی

تخم‌مرغ 3 عدد

فلفل قرمز آسیاب‌كرده یك‌چهارم قاشق چایخوری

آرد 2 قاشق سوپخوری

گوجه‌فرنگی حلقه‌ای خرد كرده 2-3 عدد

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- اعظم گلزارمنش

 

 

به كمك چنگال یا چاقو، سوراخ‌هائی روی بادمجان‌ها ایجاد كنید و آنها را 30-40 دقیقه، در فر گرم كرده با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، كبابی كنید. آن‌گاه بادمجان‌ها را از فر درآورید و در صافی قرار دهید تا آب اضافیشان خارج شود. حالا همینكه بادمجان خنك شد، پوستش را بگیرید و با چنگال له كنید.

روغن را در تابه‌ی مناسبی بریزید و روی اجاق گرم كنید. پیاز را بیفزائید و تفت دهید تا طلائی‌رنگ شود. سپس زردچوبه و سیر را بیفزائید و 2-3 دقیقه، تفت دهید. اكنون تره‌فرنگی را نیز درون تابه بریزید و 5 دقیقه، تفت دهید تا نرم شود. آن‌گاه نمك، فلفل، گردو و جعفری را افزوده و مخلوط كنید و آن را درون ظرف مناسبی بریزید.

سپس تخم‌مرغ‌ها، فلفل قرمز، آرد و نمك را به آن بیفزائید و خوب مخلوط كنید. اینك قالب نسوزی را به قطر 20 سانتیمتر،‌ چرب كنید و مایه‌ی كوكو را در آن بریزید‌. حلقه‌های گوجه‌فرنگی را رویش بچینید و اندكی نمك و فلفل بپاشید. اكنون روی قالب را با فویل بپوشانید و كوكو را به مدت تقریبی 40-45 دقیقه در فر با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد، بپزید.

پس از 20 دقیقه، فویل را از روی كوكو بردارید. تا روی آن هم برشته شود. اكنون كوكو را برای پذیرائی در ظرف مناسبی قرار دهید.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیكوكوی بادمجان و تره‌فرنگیآشپزی با بادمجانآشپزی با تره فرنگیانواع کوکوکوکو و کتلتدستور تهیه کوکو تعداد بازديد: 1661 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است