Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:47

پای یونانی اسفناج و پنیر

پای یونانی اسفناج و پنیر

shooroshirin3

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

برنج 150 گرم

اسفناج خرد كرده 250 گرم

پنیر فتای خرد كرده 200 گرم

تخم مرغ همزده 4 عدد

شوید ریز خرد كرده            یك چهارم پیمانه

نعنای ریز خرد كرده یك چهارم پیمانه

پیازچه ریز خرد كرده 2 ساقه

پوست لیموی رنده كرده 2 قاشق چایخوری

نمك و فلفل به میزان لازم

خمیر فیلو 10 ورق

كره آبكرده 60 گرم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- نفیسه قنبری

 

برنج را در آب جوش دارای نمك بریزید و بگذارید نرم شود و آن را آبكشی كنید. آن‌گاه اسفناج را بخارپز كنید و در صافی بریزید. سپس با پشت قاشق اسفناج را بفشارید تا آب اضافیش گرفته شود. حالا اسفناج، پنیر فتا، تخم‌مرغ‌ها، شوید، نعنا، پیازچه، پوست لیمو، نمك، فلفل و برنج خنك شده را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید.

اكنون روی 5 عدد از خمیر‌های فیلو، كره بمالید و آن‌ها را روی هم قرار دهید. سپس آن را به 8 مثلث تقسیم كنید و مثلث‌های خمیر را در قالب كمربندی به قطر 22 سانتیمتر بچینید به گونه‌ایكه اندكی روی هم قرار بگیرند و اضافی لبة خمیر را به دیوارة قالب بچسبانید. آن‌گاه مخلوط برنج و اسفناج را درون قالب، روی خمیر فیلو بریزید. حالا روی باقیماندة خمیر فیلو (5 ورق) نیز كره بمالید و روی هم قرار دهید. سپس آن را به 8 مثلث تقسیم كنید و آن‌ها را روی مواد میانی بچینید.

روی آخرین خمیر نیز كره بمالید و قالب را در فر گرم كرده با دمای 160 درجة سانتیگراد بگذارید. اكنون پای را به مدت تقریبی 1ساعت در فر بپزید تا ترد و طلائی رنگ شود. پس از 10 دقیقه، پای را از قالب درآورید و آن را برای پذیرائی، در ظرف مناسبی قرار دهید.      

برچسب ها: پای یونانی اسفناج و پنیرمواد لازم براي پاي يونانيتهيه پاي يوناني اسفناجآشپزي با پنير و اسفناجروش تهيه پاي اسفناج و پنير تعداد بازديد: 2644 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين غذا چيست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است