Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 02:47

پای اسفناج و سيب زمينی

پای اسفناج و سيب زمينی

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

9 نفر

مواد مورد نیاز

سیب زمینی 3 عدد درشت (حدود 600 گرم)

روغن زیتون حدود 2 قاشق سوپخوری

اسفناج خرد كرده 350 گرم

تخم مرغ همزده 2 عدد

پنیر خامه‌ای 250 گرم

سبزی معطر خرد كرده (جعفری، پیازچه، شوید و....) یك و یك دوم پیمانه

پنیر فتای خرد كرده 100 گرم

پوست لیموی رنده كرده 2 قاشق چایخوری

نمك و فلفل به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- فاطمه درویش

 

پوست دو عدد از سیب‌زمینی‌ها را بگیرید و آن‌ها را به حلقه‌های خیلی نازك ببرید. آن‌گاه سیب‌زمینی باقیمانده را از درازا به ضخامت تقریبی 3-4 میلیمتر ببرید. حالا روغن زیتون را در تابه مناسبی بریزید و روی اجاق بگذارید و دو طرف سیب‌زمینی‌ها را در آن سرخ كنید. سپس آن‌ها را روی هوله كاغذی آشپزخانه بگذارید تا روغن اضافیشان گرفته شود.

اینك اسفناج را در همان تابه بریزید و تفت دهید تا آبش كشیده شود. بعد آن را در صافی بریزید و قدری بفشارید. آن‌گاه تخم‌مرغ‌ها، پنیر خامه‌ای، سبزی معطر، پنیر فتا، پوست لیمو، نمك و فلفل را در ظرف مناسبی بریزید و مخلوط كنید و اسفناج را به آن بیفزائید. حالا قالب كمربندی را به قطر 24 سانتیمتر، با كره چرب كنید و حلقه‌های سیب‌زمینی را كف قالب بچینید.

دیواره قالب را نیز با ورقه‌های سیب‌زمینی كه از درازا برش داده‌اید، بپوشانید و مخلوط اسفناج را درون قالب، روی سیب‌زمینی‌ها بریزید. اكنون قالب را در فر گرم كرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بگذارید و پای را به مدت تقریبی 40 دقیقه، بپزید. همینكه پای خنك شد، آن را از قالب درآورید و برای پذیرائی، در ظرف مناسبی قرار دهید.  

   

برچسب ها: آشپزی با اسفناجآشپزیمواد لازم پای اسفناج و سيب زمينیروش تهیه پای اسفناج و سيب زمينیپای اسفناجپای سیب زمینی تعداد بازديد: 2575 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است