Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:38

پیراشکی گل‌رز

پیراشکی گل‌رز

shooroshirin

0 0

متوسط

6 نفر

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6 نفر

آرد ...............500 گرم

پودر مایه خمیر ..................7 گرم (حدود 2 قاشق چایخوری)

شکر.................. 1 قاشق سوپخوری

آب یا شیر ولرم.................. 200 میلی لیتر

زردة تخم مرغ................ 2 عدد

نمک.............. 1 قاشق چایخوری

 

مواد لازم میانی

اسفناج.................... 500 گرم

ژامبون خرد کرده .............3 ورق

روغن مایع.............1 قاشق سوپخوری

پنیر موزارلای رنده‌کرده دالیا.............100 گرم

 

مواد لازم رویه

خامة صبحانه ..............     1 قاشق سوپخوری

زعفران حلکرده .............   1 قاشق سوپخوری

زردة تخم مرغ ............1 عدد

کنجد............. 2 قاشق سوپخوری

آشپزباشی - ايران كوهستاني :

 

روش‌تهیه

آرد را در ظرف مناسبی بریزید و در وسط آن حفره‌ای ایجاد کنید. آن‌گاه مایه‌خمیر را همراه با شکر و یک چهارم پیمانه از آب در کاسة کوچکی بریزید، رویش را بپوشانید و ده دقیقه کنار بگذارید تا حباب‌هائی روی آن ایجاد شود. سپس زردة تخم‌مرغ‌ها، مایه‌خمیر، باقیماندة آب و نمک را درون آرد بریزید و خمیر به‌دست آمده را ورز دهید تا صاف و یکدست شود. حالا روی خمیر را بپوشانید و 20 دقیقه، در جای گرم استراحت دهید تا حجمش دوبرابر شود. اینک اسفناج را بخارپز کنید و آبش را کاملا بگیرید. سپس آن را ریز خرد کنید و همراه با ژامبون در تابه بریزید و در روغن تفت دهید. حال پنیر را بیفزائید و تابه را از روی اجاق بردارید. اکنون خمیر را به شش قسمت مساوی تقسیم کنید و هر تکه را به ضخامت نیم سانتیمتر و قطر ده سانتیمتر باز کنید.آن‌گاه روی خمیر چهار برش ایجاد کنید و یک قاشق سوپخوری از مایة میانی وسط آن بگذارید. آن‌گاه گوشه‌های برش خوردة خمیر را جمع کنید و به شکل گل رز ببندید. روی خمیر‌ها مخلوط خامه، زعفران و زردة تخم‌مرغ بمالید و کنجد بپاشید. سپس پیراشکی را در سینی چربکرده بچینید و به مدت تقریبی 25 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجة سانتیگراد قرار دهید تا پیراشکی بپزد و طلائی رنگ شود. اکنون پیراشکی را برای پذیرائی در دیس مناسبی بچینید.

 

 

خواص گل‌رز

رز یکی از گل‌هایی است که در گل فروشی‌ها در اکثر دسته گل‌ها در رنگ‌های قرمز، زرد، سفید، آبی و و حتی دورنگ دیده می‌شود. این گل خوشبو و خوش رنگ که خیلی طرفدار دارد و رنگ سرخ آن چشم هر خریداری را به خود جلب می کند، اسراری عجیب و باور نکردنی دارد. آیا می‌دانستید اسانس رز گران‌ترین اسانس در دنیا است و با قیمت طلا برابری می‌کند.

برچسب ها: آموزش آشپزیپیراشکیپنیر موزارلاژامبونپیراشکی گل رزطرز تهیه پیراشکی گل رز تعداد بازديد: 605 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟