Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 16:15

کشک بادمجان | تهیه کشک بادمجان

کشک بادمجان |  تهیه کشک بادمجان

مدیر شور و شیرین

0 0

آسان

6 نفر

مواد مورد نیاز

کشک بادمجان | طرز تهیه کشک بادمجان

مواد لازم:

بادمجان  یككیلوگرم

نمك  به مقدار لازم

سفیدهی تخممرغ  یك عدد

روغن  به میزان لازم

پیاز داغ 2 قاشق سوپخوری

سیر داغ 2 قاشق سوپخوری

آب  یك پیمانه

قروت (كشك بیرجندی)  نیمكیلوگرم

گردو  20 عدد

روغن (حتیالامكان حیوانی)  150 گرم

نمك و فلفل سیاه مقداری

نعناع خشك  یك قاشق سوپخوری

آب 5 تا 6 لیوان

 

طرز تهیه کشک بادمجان

بادمجان‌های قلمی و كوچك انتخاب كنید و پس از شستن، پوست آن‌ها را بگیرید؛ به طوری كه كلاهك بادمجان‌ها روی سرشان قرار داشته باشد. كمی نمك بزنید تا خوشمزه بشود. دوباره بادمجان‌ها را بشوئید و با پارچه یا هوله‌ی آشپزخانه خشك كنید. سفیده‌ی تخم‌مرغ را با چنگال بزنید و با قلم‌مو روی بادمجان‌ها بمالید. سپس با حرارت ملایم در روغن سرخ نمائید تا كاملاً طلائی رنگ شود. اینك پیاز داغ و سیرداغ را در ظرفی دیگر آماده كنید. بادمجان‌ها را روی آن بچینید و همراه با یك لیوان آب و كمی نمك، با حرارت ملایم بگذارید بپزد و آب خود را از دست بدهد و روغن بیندازد.

برای تهیه‌ی كشك روی بادمجان ابتدا قروت (كشك) را چند ساعت قبل از سائیدن، در آب معمولی می‌خیسانند. آن‌گاه در تغارچه‌ای سفالی و لعابدار - كه دیواره‌ی درونی‌اش اندكی زبر است - می‌ریزند و با مقداری مغز گردوی كوبیده، با دست می‌سایند تا مایع نسبتاً غلیظی به دست ‌آید. آن‌گاه به آن آب بیش‌تری می‌افزایند و آن را صاف می‌نمایند تا مایه‌ی اصلی غذا (یعنی قروت سائیده) تهیه شود كه به رنگ بنفش پررنگ است.

یادآوری 1: نكته اگر این مایع روی حرارت جوش بخورد، غذا ترش می‌شود. قروت گرم شده را همراه با بادمجان، كدو، اسفناج و شیره‌ی انگور می‌خورند.

یادآوری 2: در بیرجند، به روش سنتی كشك را به این طریق آماده می‌كنند. ولی عزیزان می‌توانند در صورت پیدانكردن، از كشك‌های آماده‌ی پاستوریزه‌ی موجود در بازار، استفاده كنند.

برچسب ها: طرز تهیه کشک بادمجانکشک بادمجان تعداد بازديد: 1656 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است