Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 14:38

پی‌تی ویه سَمِن و فلفل

پی‌تی ویه سَمِن و فلفل

shooroshirin1

0 0

سخت

6 نفر

مواد مورد نیاز

فیله‌ ماهی سالمون 200 گرم

 

میگو پوست‌كنده 200 گرم

 

سفیده‌ی تخم‌مرغ 2 عدد

 

خامه‌ صبحانه 180 میلی‌لیتر (سه‌چهارم پیمانه)

 

شوید خردكرده 2 قاشق چایخوری

 

دانه‌ فلفل یك‌دوم قاشق چایخوری

 

میل‌فوی (خمیر هزارلا) 500 گرم

 

زرده‌ تخم‌مرغ 1 عدد

 

شیر 1 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تهیه‌ سس فلفل

 

زرده‌ تخم‌مرغ  2 عدد

 

سركه‌ سفید 2 قاشق چایخوری

 

كره‌ آبكرده 200 گرم

 

دانه‌‌ فلفل یك‌دوم قاشق چایخوری

 

آب حدود 3 قاشق چایخوری

 

تحریریه ماهنامه آشپزباشی – اعظم گلزارمنش

 

ماهی و میگو را در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و پوره كنید. آن‌گاه یك عدد از سفیده‌های تخم‌مرغ را به آن بیفزائید و مخلوط كنید. سپس این مخلوط را در كاسه‌ مناسبی بریزید. خامه، شوید و دانه‌های فلفل را به آن بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا باقیمانده‌ سفیده‌های تخم‌مرغ را با همزن برقی بزنید تا سفید شود و فرم بگیرد و آن را درون مخلوط ماهی بریزید. اینك خمیر میل‌فوی را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت نیم سانتیمتر باز كنید و 12 دایره به قطرهای 9 و 10 سانتیمتر، از خمیر ببرید.

اكنون دایره‌های كوچكتر را روی سینی چربكرده‌ فر بچینید و مایه‌ی فراهم‌كرده را بین آنها تقسیم كنید. اطراف خمیرها را با مخلوط زرده‌ تخم‌مرغ و شیر مرطوب كنید و دایره‌های بزرگ‌تر خمیر را روی مواد میانی قرار دهید و دو لبه‌ خمیرها را خوب به هم بچسبانید.

آن‌‌گاه به كمك چاقوی تیزی خطوطی روی خمیرها ایجاد كنید (مانند تصویر) و مخلوط زرده‌ تخم‌مرغ و شیر را رویشان بمالید. سینی را در فر گرم‌كرده با دمای 200 درجه‌ سانتیگراد، قرار دهید و پی‌تی‌ویه‌ها را 10 دقیقه بپزید.

سپس دمای فر را به 180 درجه‌ سانتیگراد كاهش دهید و پی‌تی‌ویه‌ها را 10 دقیقه‌ی دیگر یا تا زمانیكه رویشان طلائی رنگ شود، بپزید. اكنون پی‌تی‌ویه آماده‌ی پذیرائی است، آن را با سس میل كنید.

روش تهیه‌ سس فلفل: زرده‌ تخم‌مرغ‌ها و سركه را در كاسه‌ كوچكی بریزید و روی حرارت بخار آب جوش، با همزن برقی بزنید تا كمرنگ و غلیظ شود. آن‌گاه ظرف را از روی بخار بردارید و كره‌ داغ را كم‌كم به آن بیفزائید و پیوسته هم بزنید.

سپس دانه‌های فلفل و به میزان لازم آب به سس بیفزائید تا صاف و یكدست شود.

یادآوری: سمن (salmon) یكی از نام‌های رایج برای گونه‌های مختلف ماهی از خانواده‌ی ماهیان آزاد (سال مانیدی) –Salmonidae- می‌باشد.ماهی قزل‌آلا نیز یكی از همین‌گونه‌هاست.

برخی از كارشناسان بر این باورند كه تفاوت میان ماهی سمن و قزل‌آلا در این است كه سمن (Salmon) به دریای آزاد مهاجرت كرده در حالیكه قزل‌آلا از ابتدا ساكن همین آب‌ها بوده است.

محل زندگی این ماهی لذیذ بیشتر در قسمت‌های ساحلی اقیانوس آتلانتیك شمالی و اقیانوس آرام می‌باشد. گوشت این ماهی صورتی رنگ است و امروزه در اغلب سوپرماركت‌های معتبر یافت می‌شود.

 

 

برچسب ها: آشپزی با میگوآشپزی با ماهیپی‌تی ویهانواع پی‌تی ویهطرز تهیه پی‌تی ویهمواد اولیه پی‌تی ویه تعداد بازديد: 1422 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است