Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 17:22

پانی نی بادمجان با سس پستو

پانی نی بادمجان با سس پستو

shooroshirin5

0 0

آسان

4 نفر

مواد مورد نیاز

بادمجان 1 عدد درشت (360-420 گرم)

نمك و فلفل به میزان لازم

روغن زیتون به میزان لازم

نان فرانسوی یا نان باگت 4 برش 360 گرمی

پنیر موزارلا 4 ورق

سس پستو 2 قاشق سوپخوری

گوجه‌فرنگی حلقه‌ای خرد كرده 8 برش

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- مرضیه مرشدی

 

 

بادمجان را به حلقه‌های نیم سانتیمتری ببرید و در صافی بریزید. رویشان نمك بپاشید و 30 دقیقه كنار بگذارید. آن‌گاه بادمجان‌ها را با هوله‌ی كاغذی آشپزخانه، خشك كنید و در تابه‌ی مناسبی روغن بریزید و روی اجاق گرم كنید. سپس روی بادمجان‌ها، نمك و فلفل بپاشید و در روغن سرخ كنید.

حالا نان‌ها را از وسط باز كنید و روی هر كدام 3 ورق بادمجان سرخكرده، یك ورق پنیر موزارلا، یك‌دوم قاشق سوپخوری سس پستو و 2 حلقه گوجه‌فرنگی، قرار دهید. اكنون نان‌ها را ببندید و رویشان قدری روغن زیتون بپاشید. سپس پانی‌نی‌ها را در دستگاه ساندویچ‌ساز قرار دهید و دستگاه را روشن كنید تا نان برشته شود. اینك پانی‌نی‌ها را به شكل مثلث ببرید و گرم میل كنید.

یادآوری: برای تهیه‌ی سس پستو؛ 1 پیمانه ریحان، 1 حبه سیر، یك‌چهارم پیمانه پنیر پارمسان رنده كرده و به میزان لازم نمك و فلفل، در كاسه‌ی دستگاه غذاساز بریزید و پوره كنید. آن‌گاه دو و نیم قاشق سوپخوری روغن زیتون را كم‌كم به این پوره بیفزائید و مخلوط كنید تا سس یكدستی حاصل شود.

 

برچسب ها: آموزش آشپزیآشپزی با بادمجانپانی نی بادمجان با سس پستوروش تهیه پانی نیآموزش پانی نیدستور تهیه سس پستودستور انواع سس تعداد بازديد: 1947 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است