Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 04:18

پای هلو

پای هلو

shooroshirin

0 0

متوسط

45 دقیقه

مواد مورد نیاز

مواد لازم

هلو رسيده...............1 كيلو

آب‌ليموي تازه.....................1 قاشق سوپخوري

شكر....................100 گرم

آرد ذرت....................3 قاشق سوپخوري

دارچين.......................يك دوم قاشق چايخوري

كره سرد....................30 گرم

 

مواد لازم براي خمير:

آرد....................285 گرم

نمك.......................يك دوم قاشق چايخوري

كره سرد.....................115 گرم

روغن نباتي سرد و تكه شده.......................60 گرم

تخم‌مرغ جهت ماليدن روي خمير......................به مقدار لازم      

طرز تهيه خمير:

فر را با حرارت 220 درجه سانتي‌گراد گرم كنيد. آرد و نمك را مخلوط كرده الك كنيد. كره سرد و روغن سرد را داخل آن مالش دهيد تا به شكل خرده نان در آيد سپس آب يخ را اضافه كنيد تا مواد خمير شود خمير را به شكل 2 عدد توپ در آوريد كه يكي از آن‌ها بزرگتر از ديگري باشد هر دو خمير را داخل كيسه نايلوني قرار داده و به مدت 20 دقيقه در يخچال استراحت دهيد بعد از استراحت خمير را از يخچال خارج كنيد و تكه بزرگتر خمير را روي سطح آرد پاشي شده با وردنه باز كنيد و داخل قالب ديواره دار لبه دار قرار دهيد سطح روي خمير را با تخم‌مرغ برس بزنيد و مجدداً خمير را به همراه قالب در يخچال قرار دهيد تا مواد مياني آن آماده شود تكه كوچكتر خمير را نيز روي سطح آرد پاشي شده باز كنيد و با كاتر برگ برش دهيد و با چاقوي نوك تيز روي آن را نيز شيارهايي به شكل برگ طبيعي بكشيد و كنار بگذاريد.

هلوها را پوست كنده و برش بدهيد آرد ذرت، شكر، آب‌ليموي تازه و دارچين را روي آن‌ بريزيد سپس مخلوط كرده داخل قالب روي خمير بريزيد كره سرد را به صورت تكه كوچك در آوريد و روي هلوها قرار دهيد برگ‌هاي برش خرده و آماده را به طور منظم دور تا دور قالب روي هلوها بچينيد تا كاملاً سطح آن پوشش داده شود سپس روي برگ‌ها را نيز با تخم‌مرغ برس بزنيد. قالب را داخل سيني فر قرار دهيد و به مدت 15 دقيقه در فر داغ بپزيد سپس حرارت فر را به 180 درجه سانتي‌گراد كاهش دهيد و به مدت 45 دقيقه ديگر زمان دهيد تا سطح روي برگ‌ها كاملاً طلايي شود سپس از فر خارج كنيد و بعد از خنك شدن از قالب خارج كرده سرو نماييد.

برچسب ها: پایپای هلوهلومارمالاد هلوطرز تهیه پای هلوخمیر پایکره تعداد بازديد: 241 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فوت و فن

برای اینکه سفیده تخم مرغ زودتر و بهتر پف کند، قدری نمک به آن بیفزایید، بعد آن را خوب بزنید.  

سبد خرید شما

سبد خالی است