Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 15:02

تارت شکلات و نارنگی

تارت شکلات و نارنگی

shooroshirin

0 0

متوسط

مواد مورد نیاز

مواد لازم برای 6-8 نفر

خمیر تارت شکلاتی به میزان لازم

مارمالاد نارنگی یا پرتقال 50 گرم

مواد لازم برای تهیه کرم گاناش سفید رنگ:

خامه 100 گرم

گلوکز 2 قاشق چایخوری

شکلات سفید خرد کرده  250 گرم

مواد لازم برای تهیه کرم گاناش قهوه‌ای‌ رنگ:

خامه 2 قاشق چایخوری

شکلات تلخ 20 گرم

آشپزباشی - افسانه ظروفی

خمیر تارت را روی سطح آرد پاشیده به ضخامت تقریبی 3-4 میلیمتر باز کنید و در قالب چربکرده تارت به قطر 23 سانتیمتر قرار دهید و قالب را یک ساعت در یخچال نگه دارید.

آن‌گاه روی خمیر را با کاغذ روغنی و سرامیک‌های مخصوص بپوشانید و آن را 10-12 دقیقه در فر گرم کرده با دمای 180 درجه سانتیگراد بپزید.

سپس کاغذ و سرامیک‌ها را بردارید و تارت را 15 دقیقة دیگر بپزید.

همینکه تارت خنک شد، مارمالاد نارنگی را رویش بمالید و کرم گاناش سفید رنگ را با 250 گرم خامه قنادی فرم گرفته مخلوط کنید و روی مارمالاد بریزید.

حالا کرم گاناش قهوه‌ای رنگ را در کیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره ریز ریخته و روی تارت را به شکل خطوط دایره‌وار بیارائید و بعد با استفاده از خلال چوبی این خطوط را بکشید (مطابق تصویر).

اکنون تارت را با نارنگی‌های فیله کرده بیارائید و قبل از مصرف تارت را دست‌کم شش ساعت در یخچال نگه دارید.

روش تهیه خمیر تارت: 100 گرم کره را با 50 گرم شکر مخلوط کنید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یکدست شود. آن‌گاه یک عدد تخم‌مرغ به آن بیفزائید و مخلوط کنید.

سپس 180 گرم آرد، 2 قاشق چایخوری پودر کاکائو و یک پینچ نمک را با هم مخلوط و الک کنید و آن را به مایه تخم‌مرغی افزوده و مخلوط سازید تا خمیر مناسبی حاصل شود.

روی خمیر را بپوشانید و یک ساعت در یخچال نگه دارید تا آماده مصرف شود.

روش تهیه کرم گاناش سفید رنگ: خامه و گلوکز را گرم کنید و آن را روی شکلات سفید بریزید و هم بزنید تا کرم صاف و یکدستی حاصل شود .

برای تهیه کرم گاناش قهوه‌ای رنگ نیز خامه را گرم کنید و آن را روی شکلات تلخ بریزید و هم بزنید تا صاف و یکدست شود.

برچسب ها: آشپزباشیافسانه ظروفیانواع تارت و پایدسر خوشمزهتارت شکلات و نارنگیتارت نارنگیمواد لازم برای تهیه تارت نارنگی و شکلاتدسر پاییزی تعداد بازديد: 1812 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟