Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 13:45

تارت ميوه فرانسـوی با میل فوی

تارت ميوه فرانسـوی با میل فوی

shooroshirin5

0 0

سخت

16 نفر

مواد مورد نیاز

آرد نان 540 گرم

 

نمك یك‌دوم قاشق چایخوری

 

آب سرد حدود 430 میلی‌لیتر (یك و سه چهارم پیمانه)

 

كره‌ی خمیر هزارلا 450 گرم

 

زرده‌ی تخم‌مرغ همزده 1 عدد

 

مواد لازم میانی

 

خامه‌ی شیرین شده حدود 300 گرم

 

میوه به دلخواه به میزان لازم

تحریریه ماهنامه آشپزباشی- افسانه ظروفی

 

این تارت میوه‌ی دلپذیر فرانسوی با استفاده از خمیر هزارلا، كرم و میوه‌های خوشمزه و آبدار تابستانی، می‌تواند عصرانه یا دسر مناسبی برای پذیرائی از میهمانان‌تان باشد. 

آرد و نمك را در كاسه‌ی مناسبی الك كنید و آب را كم‌كم بیفزائید تا خمیر مناسبی به دست آید. آن‌گاه خمیر را روی سطح آرد پاشیده، ورز دهید تا صاف و یكدست شود.

سپس خمیر را به شكل توپ درآورید و برشی به شكل + رویش ایجاد كنید. روی آن را بپوشانید و نیم ساعت در یخچال نگه دارید. در این میان كره را رنده كنید و به شكل مستطیل درآورید.

حالا خمیر را روی سطح آرد پاشیده از چهارطرف به شكل + باز كنید و كره را در وسطش بگذارید.

اطراف خمیر را روی كره بیاورید و مانند بقچه ببندید. اكنون رو و زیر خمیر آرد بپاشید و به شكل مستطیل 30 × 45 سانتیمتری باز كنید. با برس نرم آرد اضافی را بگیرید و خمیر را سه لا تا بزنید.

در این صورت مستطیلی به اندازه‌ی 15×30 سانتیمتر به دست خواهد آمد. دوباره روی خمیر وردنه بكشید و آن را از طول باز كنید و دوباره سه لا تا بزنید.

تا زدن خمیر را شش بار تكرار كنید و هر بار خمیر را یك ربع در یخچال بگذارید. سپس خمیر را دو قسمت كنید و هر قسمت را به اندازه‌ی تقریبی 25 × 50 سانتیمتر باز كنید.

اینك خمیر را به مربع‌های 12/5 سانتیمتری ببرید و هر مربع را به شكل مثلث تا كنید. حال مانند شكل خمیر را برش دهید و به آن فرم دهید.

خمیرها را در سینی بچینید، رویشان زرده‌ی تخم‌مرغ بمالید و به مدت تقریبی 20 دقیقه در فر گرم كرده با دمای 220 درجه‌ی سانتیگراد قرار دهید.

سپس دمای فر را به 180 درجه‌ی سانتیگراد كاهش دهید و یك ربع دیگر تارت را بپزید. همینكه تارت خنك شد، رویش خامه بمالید و با میوه بیارائید.

 

برچسب ها: آموزش تارتکیک و شیرینیشیرینی و دسرشیرینی پزیآموزش قنادیمیل فویانواع تارتتارت ميوه فرانسـوی تعداد بازديد: 4874 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این تارت چیست؟